fredag den 31. januar 2014

En ny start må være på sin plads



Hvis man tager et kig i sin kalender i dag, kan man opdage, at det er den sidste dag i måneden. I morgen står det på februar, snart vinterferie, fastelavn og hvad der nu ellers hører måneden til - og jeg glæder mig!

Jeg ved ikke med jer, men jeg har ikke rigtig haft den bedste start på året, så nu tager jeg revanche i februar. Jeg vil læse en masse bøger, prøve at være så glad som overhovedet muligt og glemme alt det, der gjorde mig ked af det i januar - for det er sådan en ny start skal være, nemlig! Man lægger sorgerne bag sig og ser fremad, ik'? Og så håber man på det bedste.

Til gengæld kan jeg fortælle jer, at jeg rent faktisk har formået at læse halvdelen af On The Road af Jack Kerouac her i januar. Den er faktisk ret god, men også sådan en bog, hvor man skal sige til sig selv, at okay, nu sætter du dig altså ned og læser - for ellers får jeg det aldrig gjort. Man skal lige ind i bogens skrivestil og så kører det ellers bare derudaf (bogstaveligt talt). Jeg har villet læse bogen i rigtig lang tid og alligevel har den bare stået urørt på min bogreol i mange år, så lidt bogoprydning i form af læsning var vel på sin plads - og godt!



Af andre gode ting kan jeg fortælle, at jeg i aften drager mod min veninde for at se xfactor (jaaaa) - det plejer altid at være så hyggeligt, og så skal jeg i teatret i morgen - nærmere betegnet Det Ny Teater. Min mor gav mig ét styks rigtig, rigtig fin billet til intet mindre end musicalen EVITA, der bliver spillet i øjeblikket. Jeg kender ikke historien særlig godt (udover det man har set af TV-indslag de sidste uger) og faktisk heller ikke sangene - hvis man ser bort fra de obligatoriske som Don't Cry For Me Argentina, Another Suitcase In Another Hall og Buenos Aires selvfølgelig. Til gengæld er jeg ret vild med ham dér Andrew Lloyd-Webbers musicals og jeg er klar på at få en på opleveren og blive fortryllet og få gåsehud og bare opleve den dér musical-magi. Jaaa! Det er også altid for langt tid siden, jeg sidst har set en musical jo... Eller også var det bare i slutningen af december.

Jeg tror i hvert fald ikke, at februar bliver kedelig. Eller, det håber jeg ikke - og hvis den gør, så er det jo meget godt, at der kun er 28 dage, ikke? ;)

6 kommentarer:

  1. Sådan, masser af positiv energi, det ka' jeg li'! Jeg håber, du får en rigtig hyggelig dag i teatret! Efter Skammerens Datter længes jeg også tilbage til de skrå brædder... det er bare så hyggeligt at se teaterstykker!

    Jeg glæder mig så meget til vi skal ses søndag! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os håbe, det er sådan det bliver - men mon ikke? Tak! Det var SÅ helt ekstremt godt - tror ikke der er noget, jeg elsker højere end at se teater - udover kaffe måske. Haha!

      Det gør jeg godt nok også!! :D

      Slet
  2. Jeg håber din februar kommer til, at sparke så meget røv, at januars sorger virker tusinde år borte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, sødeste du! Håber jeg godt nok også!

      Slet
  3. Ej.. Januar gik bare så hurtigt :O

    Tillykke med ny blog by the way :)

    SvarSlet
  4. Det er først fastelavn til marts ;)

    SvarSlet