lørdag den 11. januar 2014

Moulin Rouge



Her de sidste par dage, har jeg hørt ret meget Moulin Rouge - som i RIGTIG, RIGTIG, RIGTIG MEGET. Jeg har lyttet til soundtracket, når jeg cyklede i skole, sov i fritimerne (det er nok den allerbedste lur, jeg har fået hele ugen! Hurra for fritimer og sofaer på min skole!), lavede intet og når jeg lå og skulle sove, men simpelthen ikke kunne finde ud af, hvordan det nogensinde kunne komme til at ske (det karakteriserer vist alle mine nætter i den her uge...). Og det har været ret så magisk! Ikke kun fordi, jeg lige pludselig følte, jeg var med i en musical og mimede med på alle sangene, men også fordi jeg glemte, jeg at jeg cyklede i regnvejr! ;)

Jeg tror slet ikke, at min kærlighed til dén film kan beskrives. Jeg har godt nok kun set den et par gange, men hver gang bliver jeg efterladt med en følelse af, at WOW, DET HER ER BARE VERDENS BEDSTE FILM, mens jeg stille sidder og græder og tænker over, hvor smuk en film det egentlig er. Jeg er vild med historien, vild med måden, hvorpå den er filmet, farverne, sangene og sidst men ikke mindst Ewan McGregor (og Nicole Kidmans røde hår...)! Og så kommer man til det øjeblik, når man er færdig med at se den og skal træde ud i virkeligheden igen ... og man slet ikke kan overskue det. Det sker hver eneste gang, men gør ikke filmen mindre god.

Og det er derfor, at jeg sidder her klokken to en lørdag eftermiddag og hører soundtracket så højt, som jeg kan og overvejer at se filmen... men også tøver lidt ved tanken. Men måske jeg bare skulle gøre det. I mens kan I jo lytte til min alleryndlingssang fra filmen om hende dér Satine og ham der Christian, der prøver at få hinanden - jaaa!


4 kommentarer:

  1. Jeg eeeelsker Moulin Rouge! Min yndlingssag er 'Your Song'. <3 <3 <3 <3 <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også min anden yndlingssang! Men Come What May - der er bare et eller andet over den... <3

      Slet
  2. Moulin Rouge er virkeligt en af de aller-allerbedste musicals - OG film generelt! Den fortjener vist i øvrigt snart en gensening!
    Ooooog nu skal jeg i øvrigt klart høre soundtracket lidt igen, kan jeg mærke! TAK for reminder! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Agreed! Fik aldrig set den igår, faktisk... Må snart tage mig sammen. ;) Det var så lidt! Enjoy! Havde også helt glemt det eksisterede, før vi talte om Ewan McGregor i en mediefagstime og jeg kom i tanke om, at jeg nok liiiige blev nødt til at lytte til det igen.

      Slet