torsdag den 23. januar 2014

Musik jeg ka' li'

På en trist og kold januardag (eller aften - det er vel det, det er!?), så er der altså ikke noget bedre end at lytte til noget af sin yndlingsmusik. Derudover er der heller ikke noget bedre end at læse om, hvad andre lytter til at musik. Jeg ved ikke, om det decideret beskriver en person - ellers skal jeg da kategoriseres som en forvirret og rodet person (men det er måske også meget rigtigt) - men det giver vel et ret godt indtryk af, hvem der sidder bag skærmen - ikke? I hvert fald tænkte jeg, at jeg ville dele lidt af dét, jeg lytter til med jer. Og ja, jeg ved godt, der er meget musicalmusik. Don't judge! ;)


En sang, der i øjeblikket sidder fast i mit hoved:


Jeg elsker Taro af bandet Alt-J - men nogengange har jeg det bare med at glemme det. Til gengæld kom jeg i denne uge i tanke om, at sangen eksisterede, hvorfor den har været soundtracket til min uge! Nøj - den er god og gør glad. Ligesom en god sang skal!

Den sidste sang, jeg lyttede til:


Flowers for a Ghost af Thriving Ivory... den er bar' god. Engang hørte jeg den vildt meget; det gør jeg ikke rigtig mere - dels fordi, at det er min vækkeurssang og jeg nærmest får et chok, når den lige pludselig spiller, men også fordi at jeg lidt glemmer, at den egentlig eksisterer. Den er dog hyggelig og minder mig om dengang i 8. klasse, hvor jeg lå hele dagen og læste og hørte musik (- eller bare én sang på repeat).

En sang, der altid kan få mig i godt humør:


Dancing Through Life fra Wicked er en af de sange, der aldrig fejler med hensyn til at gøre mig i godt humør. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har lyttet il den, mens jeg cyklede i skole og min morgen bare er blevet markant bedre!

En sang, jeg er lidt pinlig over at kunne lide:


Må jeg godt sige Still Loving It af Eric Saade? Det er jo ikke fordi, jeg som sådan er pinlig berørt over, at jeg godt kan lide den sang (og al hans andet musik) - for jeg elsker den jo. Jeg tror mere, det er andre folk der er pinligt berørte over at jeg lytter til det faktisk... og at den har over 400 afspilninger i mit iTunes bibliotek. Hov.

En sang, der beskriver mit liv:


Corner of the Sky fra musicalen Pippin. Den beskriver vel egentlig ret godt, hvorhenne jeg er i mit liv - det der med at prøve at finde ud af, hvad man skal og hvor ens plads i livet er. Men hvornår stopper man nogensinde med dét?

En sang, der får mig i julehumør:


The First Nöel er nok min alleryndlings julesang - og især Glee's udgave af den! Den er så herlig og jeg skruer altid lidt ekstra op, når den kommer i radioen om julen! Og så snakker vi ikke om, hvor mange gange iTunes siger, jeg rent faktisk har lyttet til den...

En sang, jeg lytter til, når jeg er ked af det:


Give Me Love af Ed Sheeran er tilpas sørgelig, til at jeg kan få udløb for hvad det nu er, der går mig på. Men omvendt er den også bare helt vildt fantastisk god, at jeg ikke kan undgå at blive i godt humør af den.

En sang, jeg lytter til, når jeg er sur:


Endnu en sang fra Wicked! No Good Deed er den perfekte sang, når man er sur - så synger man bare med og får alle sine agressioner ud! Og så er det lige meget, om man står foran spejlet og ligner en idiot - det gælder om at leve sig ind i den! Så hjælper det bare allerbedst!

En sang, der minder mig om sommer:


Dying Ain't So Bad fra musicalen Bonnie & Clyde... umiddelbart en lidt trist sang til noget, der skal minde mig om sommer, men det gør den altså. Jeg hørte den (og resten af albummet) non-stop sidste sommer, så når jeg sætter den på, kan jeg ikke undgå at længes tilbage til sol, sommer og sene nætter, hvor jeg sad og læste op til min oldtidskundskabseksamen. 

En sang, jeg lyttede til på repeat, da jeg var 10 år gammel:


Husker i Martin & Ea fra Stjerne for en aften? Jeg kan ikke huske, hvornår de var med, men det er vist ret mange år siden - og de vandt vist ikke. Til gengæld lavede de en CD, som jeg var så heldig at få i julegave (det var faktisk min første CD nogensinde..) og så startede mit repeat-marathon ellers af den. At the Beginning er mit yndlingsnummer fra pladen - og ja, det er mig, der har lavet youtube-videoen! ;) Twilight forever og alt det dér, ikke?

En sang, jeg altid vil elske:


Har I nogensinde hørt om bandet Half Moon Run? Hvis ikke er I gået glip af noget virkelig godt. Jeg elskerelskerelsker deres sang Call Me In the Afternoon og det er nok en af de sange, jeg kan høre i dagevis uden at blive træt af den. Den er vildt catchy - også selvom jeg ikke rigtig forstår, hvad det egentlig er, de synger om!?


Har I nogle sange, der falder inde for kategorierne?

    4 kommentarer:

    1. Hvor er det et godt indlæg! Jeg lytter til en sang enormt meget i perioder, altså tæsker den igennem mine højtalere nonstop, og så kan jeg have en periode hvor jeg ikke rigtigt lytter til noget.

      Jeg synes faktisk det er ret grænseoverskridende, at dele sin yndlingssang - og jeg har faktisk heller ikke delt min på hverken blog eller sociale medier. Det er lidt som om der er knyttet nogle helt særlige følelser til netop dén sang og jeg vil helst ikke have den ud i verden og blive 'bedømt'. Haha :D

      SvarSlet
      Svar
      1. Aw, tak! Ja, præcis - men så kommer jeg tit i tanke om, at jeg rent faktisk er meget gladere, når jeg lytter til musik. Og så begynder jeg at lytte til det non-stop igen! :)

        True. Jeg synes faktisk generelt bare det er svært at udpege sin yndlingssang. Jeg har så mange forskellige yndlingssange til alle mulige lejligheder og humør :) Nu gør du mig nysgerrig.... :D

        Slet
    2. Hey, den der "At The Beginning" er da fra Anastasia, er den ikke? :D <3
      Virkeligt rart indlæg i øvrigt! (sagde hun over en uge efter udgivelsen...)

      SvarSlet
      Svar
      1. Jooo! Men kan allerbedst lide den her version, jeg har postet. <3
        Tak skal du have - syntes også det var ret hyggeligt at lave det og tænke tilbage på alt det musik, man rent faktisk hører.

        Det gør ikke noget - det er blot hyggeligt! :D

        Slet