søndag den 19. januar 2014

Nu skal det være!

2014 bliver året, hvor jeg får styr på min bogreol (og mit liv - men det er vel næsten det samme, ikke?)! Bum! Den er jeg helt sikker på. 

I et stykke tid har jeg gået og overvejet lidt, om jeg ikke skulle rydde op på min reol, for jeg ved ikke med jer, men jeg synes den er lidt rodet. Ikke kun fordi, at bøgerne ikke står i ligeså fin farveorden, som de gjorde engang, men også fordi der står så enormt mange bøger, jeg aldrig nogensinde får læst - hvilket er trist, for de bøger, jeg gerne vil læse, har det med at drukne i mængden af uinteressante bøger. 

Derfor har jeg lavet en liste over de bøger, jeg gerne vil læse - og som jeg har villet i rigtig lang tid, men bare har glemt alt om - og så må vi se, hvornår jeg får styr på bøgerne. 




Jeg ved ikke, om det kan gættes ud fra det sidste billede - men jeg er i hvert fald gået igang med On The Road af Jack Kerouac og indtil videre går det meget godt. Altså, bortset fra at jeg læser enormt langsomt, men tænker, at jeg bare skal ind i min læserytme igen og så går det hele let som en leg... forhåbentligt. Jeg har i hvert fald savnet at læse (det synes jeg, at jeg siger hver eneste gang, jeg skriver et indlæg om en bog - og så en uge efter har jeg totalt mistet gejsten igen...)!

Håber, I har haft en god weekend! :)

10 kommentarer:

  1. Tror, det kan hjælpe på ens læselyst at få ryddet ud i nogle af bøger, som man ved, man ikke får læst. Håber On the Road er god og håber, at du får læst en masse bøger i 2014!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nemlig! I stedet for man bare hele tiden blevet stresset ved tanken om alle de ulæste bøger, der står, som man aldrig får læst... :) Indtil videre er den faktisk meget hyggelig. Er ikke så langt igen, men den er fortalt ret sjovt.

      Slet
  2. Mega-rando kommentar her, men sikke en fin håndskrift du har! :D

    (og lidt mere relevant kommentar: Så har jeg i øvrigt planer om lidt a la det samme i år - og det gælder både mine "rigtige" bøger og mine kogebøger. Der er ALT for mange. Jeg kan bare nærmest ikke overskue det jo...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tak! Har også øvet mig ... eller ikke. :P

      Lad 2014 blive året, hvor vi kan overskue vores bogreoler igen! Lidt men godt, har også sin ret!

      Slet
  3. Ligesom xenia tænkt jeg også 'næææh en fin håndskrift!' - min ligner seriøst noget fra en 14-årig drengs!

    P.s. god plan med bogreolerne! Og så vil jeg virkelig godt høre om On The Road er god - er den fortalt på 'normal' skønlitterær-måde? synes jeg har hørt et eller andet om, at den skulle være skrevet lidt sjovt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for at høre, der er nogle, der kan lide den :p

      Altså, indtil videre synes jeg den er fortalt på en sådan lidt fortællings-agtig måde, men også ret sjovt og personligt. Er dog kun lidt over 30 sider inde i den - skal nok vende tilbage, når jeg har læst mere :)

      Slet
  4. God idé at rydde op på hylderne og lave en liste over de bøger man gerne vil læse, for at få læselysten tilbage :)

    Jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor man sætter sine bøger i farveorden - ved godt det er moderne og gør noget visuelt, men jeg mener, hvordan finder man den bog man vil læse, når man har mange bøger? Er jeg den eneste der ikke ville kunne huske hver bog specifikt ud fra coverets farver? (nu har jeg selvfølgelig heller ikke vildt mange, men stadig)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm, tror egentlig bare, at jeg gjorde det, fordi jeg havde brug for lidt forandring på mit værelse - det gjorde det hele lidt mere hyggeligt. Jeg tror også, jeg er en person, der har ret nemt ved at huske bogcoversnes farver (og alt mulig andet ubrugeligt), så det er ikke rigtig et problem for mig. :)

      Slet
  5. Glæder mig til at høre hvad du synes om 'On the road', da den længe har stået på min læseliste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skriver en anmeldelse, når jeg er færdig - så må vi se :)

      Slet