søndag den 12. januar 2014

Søndagsfilosofering

Det er sjovt, som man kan vågne op og føle sig som en helt anden person. Men nu er det i hvert fald søndag, jeg har ryddet op i mit tøjskab og på mit værelse og i morgen skal jeg i skole igen og så starter en ny uge. Det er vel egentlig også meget godt, tænker jeg - så er der lidt mindre dage til, at jeg bliver student. Nøj, hvor jeg glæder mig til dén dag, jeg kan tage min hue på og bare kan vende næsen mod fremtiden og gøre det jeg vil. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det bliver endnu - der er jo så mange muligheder, men jeg vil bare snakke engelsk, leve livet og læse bøger. Tror jeg. For intet er vel rigtigt sikkert, før man står i det.

Jeg snakkede med min veninde om det i går, og vi sad begge og blev lidt vemodige ved tanken om, at om et år på det her tidspunkt, så er folk bare spredt for alle vinde. De folk, man ser hver dag fem gange om ugen, bliver måske nogle, man aldrig kommer til at se igen ... og livet er bare mærkeligt. Men vel egentlig også helt okay, når alt kommer til alt. Jeg har kaffe, jeg har bøger og jeg har søde venner. Og jeg har en fri vilje. Bestemt gode ting at tænke på på en søndag, hvor det hele ikke helt er, som det skal være. Men igen - det er livet. Jeg klarer mig. Og solen skinnede i dag og gav mig den allerbedste forårsfornemmelse! :)




2 kommentarer:

  1. Kram! p.s. hvis det er kæresteproblmer så er løsningen: is og chokolade! altid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror, der skal mere til end is og chokolade... men tak søde! <3

      Slet