søndag den 9. februar 2014

En masse tøj og tanker om fremtiden

Kender I det, hvor I vågner op om morgenen og egentlig ikke har lyst til at stå op, men ved, at hvis I ikke gør det, så kommer I for sent i skole og får fravær (eller også er der bare en anden dum konsekvens)? Forstil jer så også, at I fryser samtidig. Så har I nemlig sådan en dag, som jeg tit har: En studietrøje-dag! Min studietrøje er nok verdens bedste køb - den er vildt varm, stor, rar, dejlig og bare perfekt til en dum dag, hvor man ikke kan overskue at fryse ... eller tage i skole. Problemet er bare, at jeg tit har sådan en dag, og man altså ikke kan troppe op i den samme trøje 5 ud af ugens 5 skoledage.

Heldigvis findes der en løsning på det - shopping! Min veninde og jeg tog på biblioteket i dag for at låne bøger til vores AT, og da vi var færdige og havde fundet en masse kloge ord, tænkte vi, at vi kunne tage hen og drikke en juice (der er åbenbart lige åbnet en Joe and the Juice her - hvorfor skal de spille så forfærdelig højt musik konstance, man kan jo næsten ikke snakke sammen!?)... og så kiggede vi også lidt rundt og hov - så brugte jeg lidt penge. Men det er gode investeringer, siger jeg til mig selv! For jeg er ret sikker på, at de her to trøjer kan få mig til at hoppe glad i skole:



Okay - man kan ikke rigtig se den sidste trøje, udover at den er blå. Jeg kan dog forsikre om, at den er rigtig varm og blød - og lang! Det er vel næsten en kjole. Win-win, siger jeg bare! Og nå ja, så fordi jeg altid har ønsket mig en prikket skjorte, kom jeg også til at købe den her:


Og vil I høre det bedste? Det hele var på udsalg! Hallelujah! Jeg forudser i hvert fald, at jeg bliver rigtig glad for det hele - for jeg HADER(!) at fryse. Det er faktisk noget af værste, jeg ved. 

I morgen er det mandag - det er også noget af det værste, jeg ved. Til gengæld er jeg begyndt at sidde og tænke på, hvad jeg vil lave efter gymnasiet og det er faktisk ret så hyggelig og lidt skræmmende. Jeg har i lang tid gået og haft en idé om, at jeg ville flytte til Skotland og tage en bachelor i engelsk litteratur dér. Det lyder jo meget spændende, og jeg har altid godt kunne tænke mig at bo i et andet land. På den anden side ved jeg bare ikke, om jeg har lyst til at være væk hjemmefra i fire år ... og om jeg bare har lyst til at lade læsningen være en del af min fritid. Desuden er der jo også så mange andre ting, man kunne bruge sin tid på og det er jo også meget fint at undersøge sine muligheder inden man sætter sig fast på noget bestemt. Så lige nu grubler jeg lidt videre og så må vi se, hvor jeg ender henne, når det engang bliver tid til at beslutte sig for dét. Det er egentlig lidt underligt at tænke - tiden er pludselig bare gået så enormt hurtigt! Jeg kan jo næsten ikke følge med! Og hvad sker der for, at jeg bliver 19 år om én dag og én måned!??!  

En masse tanker på en søndag - det er dét, der skal til! Konklusionen er i hvert fald: Har fået nyt tøj, jeg kommer til at bo i resten af min gymnasietid! 

1 kommentar:

  1. Ihhh nyt tøj. Lækkert! :D Og varme trøjer kan man ikke få nok af. <3 Elsker den fine, prikkede skjorte!

    Mht. alle dine fremtidsvalg, så synes jeg bare, du skal give dig god tid til at finde ud af, hvad du interesser dig for, og om det så skal være noget du decideret skal studere, eller om noget af det bare kan være en fritidsinteresse.

    Synes I hvert fald du skal komme og besøge mig så du rigtigt kan blive inspireret af højskoletilværelsen. :D

    SvarSlet