lørdag den 22. februar 2014

Lyden af sommer



Hvis man siger sommer, siger man automatisk også Of Monsters and Men - sådan er det bare. Jeg opdagede dem i sommeren 2012, da jeg var i Holland for at besøge en veninde og hun blev ved med at snakke om, at jeg skulle lytte til dem. På et tidspunkt gav jeg op og sagde, at okay - det skulle jeg nok. Jeg blev ret vild med dem og hørte deres album non-stop resten af sommeren - og var glad. For dét bliver man nemlig af deres musik! Og så var det jo heldigt, at sommeren 2013 også gik med at lytte til dem ret så meget - for da jeg fandt ud af, at de kom og spillede på Roskilde Festival, så var der altså ingen tvivl om hvorvidt jeg skulle med eller ej. Selvfølgelig skulle jeg det.

Og sådan gik det til, at Of Monsters and Men's dejlige, islandske indiefolk/-pop bare er indbegrebet af sommer og at jeg har verdens største savn af sol, varme og lyse aftener lige nu. Men så er det godt, det snart er min fødselsdag jo - og vi ved jo alle sammen, at når det har været den 10. marts... så bliver verden automatisk lidt lysere. Ikke?

2 kommentarer:

  1. Har du fødselsdag d. 10 marts? Det er også den dag jeg har fødselsdag...
    Men Of Monsters and Men er et fantastisk band - sidder lige nu og lytter til "King and Lionheart", et af mine ynglingssange... Har du nogen bestemt favoritsang?
    Og jo, det bliver altid lysere efter den 10 marts :D

    SvarSlet
  2. Dét har jeg! Ej, hvor sjovt - men er glad for, der er nogle der er enige med mig! Både mht. det med fødselsdag og Of Monsters and Men!

    King & Lionheart er også min alleryndlings - skarpt forfulgt af Love Love Love og så selvfølgelig Little Talks :)

    SvarSlet