onsdag den 26. februar 2014

THE BOOK TAG



1. What was the last book you marked as ‘read’?
Nummer to i Maggie Stiefvaters serie 'The Raven Cycle': The Dream Thives. Den okay, selvom den var lidt langsom og jeg egentlig bedst kunne lide den første, men jeg vil stadig gerne læse mere og kunne ret godt tænke mig at læse nummer tre NU! For jeg er stadig ret så fascineret af historien.

2. What are you currently reading?
Tror, jeg er igang med alt for mange bøger ... men lige i øjeblikket læser jeg Me, Earl and the Dying Girl af Jesse Andrews og Ariel af Sylvia Plath. Sidstnævnte er en digtsamling, og jeg er ikke helt sikker på, jeg er klog nok til at forstå dem alle sammen. Det ændrer dog ikke på, at jeg er ret fascineret af, hvordan hun kan beskrive så mange følelser på så få linjer! Jeg læser vist også On The Road af Jack Kerouac, som der står ude i min menu - men den er bare lidt for tung til at læse lige i øjeblikket.

3. What was the last book you marked as "To be read"?
Ifølge Goodreads er det Ketchup Clouds af Annabel Pitcher. Den skulle handle om en pige, der har en hemmelighed - og som sender breve til en mand, der er dømt til dødsstraf.

4. What book do you plan to read next?
Hmmm, muligvis The Fiery Heart af Richelle Mead. Eller Jane Eyre af Charlotte Brontë - men det synes jeg, at jeg siger til mig selv hver eneste gang, uden at det kommer til at ske. På et tidspunkt skal jeg nok få læst bogen!

5. Are you doing a 2014 Reading Challenge?
Jep! Men jeg er dog ikke så ambitiøs i år, så selvom jeg har en side herinde, der hedder '50 bøger', så er mit egentlige mål 24 bøger i alt. 2 om måneden - det burde jeg da lige kunne klare, ikke?

6. What book do you plan to buy next?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at eje This Star Won't Go Out af Esther Earl, som var en kræftramt pige, der inspirerede John Green til at skrive The Fault in Our Stars.

7. An author you'd like to read (that you've never read before).
En dag kunne jeg godt tænke mig at læse noget Virginia Woolf - okay, jeg har faktisk læst en novelle eller to af hende i forbindelse med noget engelskundervisning. Men altså, en hel bog af hende.

8. A book you'd like to read (that you've never read before).
Stormfulde Højder og Jane Eyre - en dag skal jeg nok få det gjort! Mærk jer mine ord...

9. A book you'd like to re-read.
Hele Harry Potter-serien! Det er alt for lang tid siden, jeg sidst har læst den (tror faktisk, at sidste gang jeg læste en bog i serien var sommeren 2010, hvor jeg slugte Fangen fra Azkaban på én dag) og jeg har bare glemt så mange detaljer! Jeg kunne til gengæld også ret godt tænke mig at læse Åndernes Hus af Isabel Allende igen ... bare fordi, det er sådan en fantastisk bog! <3

10. Do you have any favorite quotes - would you like to share a few?
Fra en bog? Det har jeg sikkert - men kan ikke komme i tanke om nogle lige nu. I kan dog få et af mine yndlingscitater (tror faktisk det er ét af den søde Darren Criss):

"Life is only as good as the people you share it with."

11. A series you want to read (start and finish).
Kunne ret godt tænke mig at læse Shatter Me-serien af Tahereh Mafi. Måske næste læseprojekt? Efter alle de andre bøger, jeg godt kunne tænke mig at læse?

12. A series you want to finish (that you've already started).
Jeg er ret så spændt på at læse den sidste bog i Mara Dyer-serien af Michelle Hodkin. Det er altså en ret så god og spændende historie og lige som en god young-adult-serie skal være. De to første bøger havde jeg meget svært ved at lægge fra mig - så venter utålmodigt på den sidste bog i serien! Er også ret spændt på at læse slutningen på Clary, Jace og Simons eventyr i The Mortal Instruments, men det er lidt som om, at der går for lang tid mellem bøgerne til, at jeg egentlig sådan rigtigt glæder mig. Når jo at glemme over halvdelen af, hvad der er sket i serien, inden der udkommer en ny bog - og så får man ikke rigtig noget ud af det, når man hele tiden skal sidde og tænke tilbage på, hvad der skete før ... og hvem personerne er.


Listen er lånt fra den søde Eey :)

1 kommentar:

  1. Det er utroligt, at du kan have gang i så mange bøger :O Når du nu ligger én bog fra dig, fx on the road, tager du den så op igen? (realistisk) For det gør jeg nemlig aldrig :/

    SvarSlet