tirsdag den 11. marts 2014

19

19 år. Tænk, at jeg har eksisteret i 19 år. Er det ikke lidt sjovt at tænke på? Eller er jeg den eneste, der altid har det sådan lidt underligt ved at blive ét år ældre; man føler ikke, man har ændret sig, siden man sidst fyldte år, men det har man alligevel og der er sket så meget i det forgangne år.

Jeg lå og tænkte på det i går, da jeg skulle sove efter en go' dag med kage, fejring, mad, en hel masse solskin og alt, hvad der nu hører til på en fødselsdag. Der er alligevel sket meget siden jeg sidste gang fyldte år, og jo, hvis jeg nu tænker mig om, så er jeg nok ikke den samme, som jeg var for et år siden. Man udvikler sig vel...
Nå, men i hvert fald lidt tirsdagfilosofien fra mig af - og ja, i går var min fødselsdag. Hip, hip hurra! Og tillykke til mig vel. Tak for alle jeres beskeder på Twitter - I er søde, er I!

I dag har været en hel fin dag og det er den her blandt andet skyld i:


Har fået den fineste, blå radio af min mor i fødselsdagsgave - og det var tiltrængt. Min gamle radio havde meget svært ved at finde kanaler, lyden var dårlig og den var egentlig bare heller ikke særlig pæn at kigge på (+ det er en kombineret CDafspiller + radio, men lytter aldrig til CD'er mere, så den fyldte egentlig bare) - den her er dog noget af det pæneste, jeg længe har set, og jeg er helt vild med farven! Udover dens udseende er den også enormt nem at finde ud af - og det bedste? Den har en vækkeursfunktion! Så da klokken blev otte i morges (hurra for at møde sent og kunne sove længe!) tændte den og spillede musik for mig - og så lå jeg ellers dér og vågnede i en time og lyttede til radio. Det var godt nok hyggeligt! Jeg ved ikke hvorfor, men dét at lytte til radio, er nok bare noget af det hyggeligste, jeg ved (også når det er på svensk - ELSKER at lytte til radioen, mens jeg sidder og læser, når jeg er i vores sommerhus i Sverige). Masser' af god musik og små anekdoter!

Så en god start på min morgen - dét fik jeg! Og så drog jeg ellers i skole i højt humør til verdens nemmeste dag, hvor vi ikke rigtig lavede noget, i den her:


Her forleden kiggede jeg mit skab igennem for at finde noget, jeg kunne have på, da jeg skulle fejre min fødselsdag og kom forbi hylden, hvor alle mine kjoler ligger - og det slog mig: Jeg har mega mange kjoler... hvorfor går jeg aldrig med dem? Så nu har jeg dedikeret den her uge til mine kjoler - og til dét at føle sig fin i stedet for trist, grå og hverdagsgrim, som jeg synes, jeg har det med at føle mig alt for tit.
Nu er det trods alt ved at blive varmt udenfor og livet ser meget lysere ud - det skal fejres.

Om lidt skal jeg ud og køre - og kommer (forhåbentligt) ét skridt tættere på dét kørekort i dag! :) Jeg håber I har haft en dejlig dag!

11 kommentarer:

  1. Ih, hvor er den radio dog fin! Jeg vil også ha'! Og du har ret, mere liv til kjoler! Jeg er også selv begyndt at gå rigtig meget i kjoler. Og gerne fine, blomstrede, farverige kjoler. Dét kan vi li'!

    Lyder som om, du havde en dejlig fødselsdag! Glæder mig til at se dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Har kigget på den i ret lang tid - man kan få den i SÅ mange fine farver (min søster fik en i en varm-retro-gul (hvis det er et ord) farve) - og blev SÅ glad! :D

      Lad os lave at fortsæt for året: Flere kjoler! Livet er for kort til ikke at føle, at hver dag er en fest! Bum!

      Glæder mig også godt nok til at se dig, sødeste du - det bliver SÅ hyggeligt! Glæder mig helt vildt! :D

      Slet
  2. Hvad mærke er din radio? Jeg har faktisk længe overvejet at se om jeg kunne finde én der kun var radio (og ikke cd etc), men også vækkeur. Kunne godt bruge et lidt mindre stressende vækkeur end det på min iPhone. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den hedder "Frozen Stones" - og noget med International Receiver Company. Den dukker sikkert frem, hvis man googler den :) Jeg synes i hvert fald det er vildt hyggeligt at vågne til! Hader også mit vækkeur på min iPhone... hvorfor jeg aldrig rigtig kommer op om morgenen :P

      Slet
  3. Mega fed radio!! :D Jeg vil også have sådan en :D

    Kjoleuge. God idé!

    Jeg glemte da også at sige tillykke, så...TILLYKKE! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa! Tak - til begge ting (og på min radios vegne :P)! Kjoler er nu godt! :)

      Slet
  4. Radio er verdens bedste ting, jeg er afhængig! Men sig mig lige, hvilken station lytter du til i sverige? for hver gang jeg besøger min mormor & morfar så er det bare røvballe-musik for alle pengene :/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg godt nok også! Det er også bare vildt rart, at man ikke behøver at tænke på at vælge hvilken sang, man NU skal høre...det gør den jo for en!

      Hmmm, det ved jeg faktisk ikke - tænder bare for radioen og finder noget, jeg gider lytte til. Men det er ikke så meget pga. musikken.... det er mest også bare fordi, at jeg elsker at lytte til folk, der snakker svensk. Det gør mig vildt glad, for det er bare sådan et sødt og hyggeligt sprog! <3

      Slet
    2. P.S. Kæmpe plus: Nogle gange spiller de Eric Saade! ;)

      Slet
  5. Jamen tillykke tillykke med fødselsdagen og de 19 år :-)

    Er glad for søde Eey spurgte om hvad det er for en radio for jeg blev da helt vildt hooked på den. Nøj den er sej i den der blå farve. Den ser heller ikke ud som om den fylder ret meget. Kunne godt bruge en i vores lille køkken til når jeg laver mad og bager :-) Elsker simpelthen at høre musik når jeg er i køkkenet. Det ender altid med jeg danser rundt og storskråler med på de sange jeg kan hehe :-)

    Er den god til at finde kanaler?? For det har min ellers kun 1 år gamle radio svært ved her hvor jeg bor på Bornholm så den bruger jeg faktisk slet ikke mere. Desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! :)

      Det er også så hyggeligt! Og den fylder ikke særlig meget - er sikker på, den ville være perfekt til dét!

      Ja - jeg har ikke gjort meget andet end at tænde den, da jeg fik den, hvor den selv fandt alle kanalerne (altså alle de "normale": P1-2-3-4-5-6, radio100, nova osv). Og så skruer man ellers bare på knappen og trykker, hvis man vil lytte til en af dem! :)

      Slet