onsdag den 26. marts 2014

De små ting i livet


Kender I dét, hvor I endelig tager jer sammen til at gøre noget - og I bare bliver glade? Det behøver nødvendigvis ikke at være vildt store ting, men bare sådan nogle små nogle, som så alligevel bare gør en kæmpe forskel.

Det lyder dumt, men jeg er altså blevet meget gladere, efter jeg i går fik klippet mit pandehår hos min egen personlige frisør - også kendt som min mor. Og det blev endda klaret i ét hug. Normalt plejer jeg at stå på badeværelset i et pænt stykke tid, mens mit pandehår bliver finjusteret. Øvelse gør vel mester... Nu har hun jo også snart klippet det i godt og vel tre år (nej, jeg kan ikke selv finde ud af at klippe det) - jeps, hele min gymnasietid! Engang var jeg sådan en uden pandehår, men så kom jeg i 1.g til at tænke på, at min hår da egentlig også så sådan ud, dengang jeg var mindre. Dén tanke kombineret med det faktum, at jeg var enormt træt af mit hår, der var klippet i underlige etager og hele tiden faldt ned i mine øjne gjorde, at min mor en efterårsdag fattede saksen (igen - jeg KAN ikke finde ud af det... Faktisk prøvede jeg engang selv - det må blive en historie I kan få en anden god gang) og så blev jeg hende med det røde hår og pandehår. Igen. 

Og det har jeg det helt fint med. Jeg kan ret godt li' det og føler mig altid så meget mere som mig, når jeg får det klippet og det er lige og pænt igen - så kan man ligesom genkende sig selv I spejlet, I ved? Plus at det altid er rart at få sit syn tilbage og ikke hele tiden skulle stryge pandehåret hen i den ene side, fordi det er for langt. Absolut en ting, der gør mig i godt humør!

Desuden - mens vi er ved ting, der gør mig glad, så bliver I altså lige nødt til at høre en sang. Den hedder Lost Sons of Boys og er af det danske band Blaue Blume. Det er en herrehyggelig sang, som er tilpas episk, men stadig vildt rolig og rar. Jeg er ret stor fan og er 100,1% sikker på, at den bliver mit soundtrack resten af dagen! :)

4 kommentarer:

  1. Årha, kender kun det med selv at jonglere med saksen, alt for godt. Det er også sådan det fungere hjemme hos mig! Det værste ved det, at næsten alle hårene der ligger alle steder efterfølgende, haha! :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør det ALDRIG igen - godt jeg ikke skal være frisør! Haha. Det er rigtigt. Jeg plejer altid at gøre det vådt først og så stille mig ud i vores bad :) Så plejer der ikke at være så meget ud over det hele...

      Slet
  2. Små ting kan afgjort sprede stor glæde! Og jeg forstår godt, hvis nyklippet pandehår er en af dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - og er sikker på, at hvis man husker at sætte pris på dem, så bliver livet lidt lysere :)

      Slet