lørdag den 15. marts 2014

Fødselsdagslørdag


Sidste mandag var det min fødselsdag - men da jeg var hos min mor dér, så har vi fejret min (og min tvillingesøsters) fødselsdag i dag hos min far med brunch og fint besøg af min farfar ... sluttet af med en lille cykeltur i skoven. Ret så god dag, hvis jeg selv skal sige det! Udover at jeg har ondt i maven. Hvornår lærer jeg det!? På den anden side - så er jeg ret stor fan af brunch, men får det aldrig, så jeg synes, at jeg er undskyldt.

Weekenden bliver og skal ikke bruges på så meget andet end at slappe af, tror jeg. Jeg har terminsprøver i næste uge, så det er ikke fordi, jeg har et hav af lektier, der skal læses. Jo, jeg har én engelskaflevering, jeg egentlig burde lave - men gider ikke rigtig. Og så har jeg også sådan en AT-synopsis, der egentlig gerne måtte skrive sig selv, men som jeg vist snart bliver nødt til at få taget hul på. Eller I ved - begynde at læse lidt op til. Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor jeg har valgt at skrive om sultestrejken i Kina i 1989, når jeg er elendig til at huske ting fra kinesisk historie?! Vi havde et helt forløb om Kina i 2.g i historie - jeg husker intet. Lidt problematisk - men mon ikke det går; det er jo mest bare metode, man skal snakke om. Skal i hvert fald bare snart til at komme igang, så jeg ikke ender med at sidde og lave det i sidste øjeblik. Heldigvis er jeg dog sammen med en veninde - det er meget godt. Så kan man holde hinanden lidt i ørerne. Gætter jeg på. Indtil videre er det ikke sket.

Udover at slappe af (som er en ting helt for sig selv!), så lytter jeg rigtig meget til , mens jeg funderer over livet og læser lidt i min nye bog, som jeg bestilte som en lille fødselsdagsgave til mig selv. - Ketchup Clouds af Annabel Pitcher. Indtil videre er jeg ret fanget af den! Og ret så vild med forsiden, som er virkelig flot og RØD og så desuden den fine "kant" (hvad hedder dét på en bog!?), hvor der er røde fugle. Gad vide, hvad de betyder for historien...


Der er nok at se til. Eller ikke. Men jeg ka' godt li' det - så går det hele nok. En stille og rolig weekend, hvor man ikke laver noget - sådan én er jeg ret stor fan af! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar