fredag den 11. april 2014

Dengang det hele startede

Eller måske dengang Rebecca var 12 år og fik en lys idé?



Dette indlæg kunne hedde så meget – men skal dog kun handle om én ting: Om dét at blogge. Her forleden fandt jeg nemlig noget lidt sjov - og måske også lidt pinligt – som jeg tænkte, jeg ville vise jer. Det er ikke fordi, det er mine bedste skriverier, men det er dog skriverier, som jeg tydeligt kan huske, jeg har siddet og indtastet.

Ser I, for mange år siden – helt tilbage i 2006-2007 (af en eller anden grund, vil jeg gerne have, at det ”kun” er fire år siden – lever åbenbart stadig i 2010) begyndte jeg at interessere mig for at lave hjemmesider. Sådan rigtige hjemmesider. Jeg var vildt fascineret af, hvad folk kunne med det dér HTML, jeg ikke forstod en brik af og jeg brugte enormt lang tid foran skærmen hver eneste dag for på en eller anden måde at lære, hvordan man kunne lave sådan en dér hjemmeside. Helt selv.

Alle skal dog starte et sted – så min første hjemmeside blev altså på webbyen, som man vist roligt kan sige er et sted, der er fint for nybegyndere. Men ikke så fint, hvis man gerne vil noget mere. Jeg var dog stadig i første kategori og nej; det var ikke kønt, det jeg fik lavet. Min side hed Sister & Sister og var i første omgang en side, hvor man kunne få sig sin egen Harry Potter-figur – mega opfindsomt (eller ikke) og navnet havde absolut ingen relation til indholdet. Det holdt dog ved i meget lang tid efter… - også da jeg forlod webbyen, hvor det hele faktisk var færdigkodet for én, og vovede mig ud i noget jeg-kan-da-bare-helt-selv-kode-min-hjemmeside-agtigt-noget.

Men hvor vil jeg hen med dette? JO! Min første blog startede dengang, jeg havde Sister & Sister – og de indlæg, har jeg faktisk fundet! Jeg aner ikke, hvorfor eller hvordan de pludselig kom til at ligge som en fil på min computer… men de var der altså, og så tænkte jeg: Hey! Dem skal I da se. I hvert fald bare så I kan grine lidt af dem sammen med mig. Jeg var så sød, dengang jeg var 12 år… og godt kunne lide romkugler:
3 gode grunde til at denne dag er fantastisk. her kommer de: 1. Romkugler - hvad er bedre end en god romkugle med masser af krymmel, mums. altid dejligt, isæær når du er KÆMPE store. nu er det ikke en hemmelighed at jeg elsker romkugler, vel ? x'B 2. Min Ipod virker -  efter den var i vaskemaskinen. det kalder jeg for god kvalitet. jeg er bare glad for den virker, for den har kostet maaaaaaaaaaaaaaange penge x's 3. Ny cykel - vi var i Kvicly min papfar, mor, tvillingesøster og jeg ! (bla. der vi købte romkugler xD) Når, men vi skulle så have ny cykel. jeg fik en bedstemor cykel, med 'tynd-skid' farvet sæde. meget kønt.. når , men så er det jo også WEEEEKEND nu.. aaaaah. det havde jeg virkelig savnet. ovre i skolen er vi igang med at øve skolekomedie, på onsdag skal vi vise det. aaarh. når, men det går nok! vi ses alle sammen xD HYGGE!
- rebecca  =) .
Nej, jeg aner ikke, hvad jeg havde gang i den gang…

Mit meget ”lange” blogindlæg – skrevet dagen efter min fødselsdag… hvor jeg blev 12 år. Lidt sjovt faktisk:
Hejsa. I dag lovede jeg så at skrive hvad jeg havde fået i gave, so here we go: en gul bluse. Stiftblyant til 0.7 stifter. Blækpen, så man kan skrive med blæk + noget papir der ligner pergament (ligesom i Harry Potter.) "&-bukser". En T-shirt med nogle rigtig fede farver. En deo uden alkohol xD. En bog: "Det gyldne kompas". En kaktus (min sidste kaktus visnede.)  ^det var så lige det jeg kunne huske.
Lige nu sidder jeg bare i nat-kjole og sidder og skriver det her. Denne blev godt nok lidt lang, men er det ikke det den skal være ?
__Rebecca :}
Igen – jeg ved ikke, hvad jeg havde gang i dengang. Udover at jeg stadig dengang var vildt besat af Harry Potter og stadig håbede på at få mit brev fra Hogwarts… også selvom jeg jo, naturligvis, var for gammel til dét.

I hvert fald fik de her gamle indlæg mig til at tænke på, hvor langt jeg egentlig er kommet og i hvor lang tid dét at blogge rent faktisk har været en del af mit liv. Det er jo omkring 8 år! Hvor vildt er dét ikke lige at tænke på!? Og jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville kunne undvære det. Der er bare et eller andet over at nedfælde sine tanker, give sine meninger til kende og dele dét, man allerbedst kan lide med folk, der rent faktisk er interesserede og gider at lytte til en. Om det så er om ens liv, bøger, musicals, Eurovision, Eric Saade, Glee, Darren Criss eller hvad ved jeg (åh suk - alle gode perioder i mit liv! Og mange af dem lever stadig i bedste velgående).

Det er nemlig dét, der er det gode ved at blogge - man har en mulighed for at komme ud til folk modsat en dagbog, hvor man skriver side op og side ned og bliver endnu mere deprimeret, fordi man bliver ved med at svælge i alt det dårlige.... Eller også er det bare mig, der har det sådan. Jeg bliver i hvert fald glad af at blogge og jeg er et glad for, at den 12-årige Rebecca dengang valgte at tænke tanken.

Hvem ved, hvor jeg ville have været, hvis jeg ikke havde gjort dét? Ville jeg så sidde her, klokken lidt over elleve en fredag aften og fundere over livet? Ville jeg mon elske at skrive ligeså meget, som jeg gør nu? Ingen ved det! Men forhåbentlig kan vi blive enige om, at dét at have en blog er da bomb. Og at jeg føler mig gammel...

6 kommentarer:

  1. Hvor er det bare sjovt - det lyder meget lig min oplevelse med det hele. Jeg har også altid være fascineret af HTML og bloggede selv med en blanding af dagbogs-indlæg og eget poesi. Kønt var det ikke og hvor ville jeg dog ønske det stadig eksisterede! Haha.
    Mega thumbs up til det her indlæg! ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Det er sjovt at tænke på, hvor man var og nu er! :) Grinte ret meget, da jeg fandt mit dokument med gamle blogindlæg - husker jeg selv syntes, jeg var noget så sej, da jeg sad og skrev det. :P Tror faktisk også, jeg har et USB-stick liggende et eller andet sted med endnu flere indlæg...

      Tak - er glad for, du kunne lide det. Hyggede mig i hvert fald med at skrive det - og se tilbage! :)

      Slet
  2. Jeg kan tydeligt huske Sister & Sister. Hvor er det dog længe siden...

    SvarSlet
  3. I LÅÅÅVE IT! :D især dine vilde smileys! x'B x'S (<-- fedeste)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja! Jeg var ret sej dengang ... syntes jeg i hvert fald selv. :P

      Slet
  4. Du har fået mig til at føle mig gammel(det er 15 år siden jeg som 9 årig startede hele hjemmeside eventyret.)
    Tror du havde ramt extra-tween knappen på dit tastatur ;) .. jeg kan godt huske hvor ovenud overdravet sej man følte sig.

    SvarSlet