mandag den 7. april 2014

Et styks god mandag

I dag har bare været en helt igennem god dag - noget jeg aldrig troede, jeg skulle skrive på en mandag. Men det har det altså!

Dagen startede perfekt ud med, at min radio vækkede med mig med at spille tre af mine yndlingssange i træk (seriøst - what are the odds!?) og en sms, der fortalte mig, at mine to mediefagstimer var aflyst - yes! Hvis det ikke kan gøre en i godt humør, så ved jeg altså ikke hvad kan!
Senere om morgenen skulle jeg ud og køre - og det gik faktisk også ret godt. Jeg er tæt på målet! Endelig! Efter mine køretimer cyklede jeg i skole, hvor der var morgensamling, et par kedelige timer (men det gør ikke så meget) og så en biograftur med min veninde Sofie efter endt skoledag for at se Divergent på forpremiere... Juuhu!


Og lad mig bare sige én ting: HVOR ER DIVERGENT BARE EN HELT IGENNEM FANTASTISK FILM. Ja, there, I said it. Virkelig. Wow - det kan jo næsten ikke beskrives! På højde med Hunger Games, Twilight, Harry Potter og alle andre vellykkede filmatiseringer. Jeg er virkelig fan! Og ja, det kan da godt være, at de måske ikke har fulgt bogen slavisk - det skal jeg ikke udtale mig om, når det er meget lang tid siden, jeg læste den...jeg synes dog, den har al det med, som jeg selv husker fra bogen og havde generelt en rigtig god fornemmelse i kroppen, da jeg forlod biografsalen - udover den dér fornemmelse af, at jeg bare ville have mere. Var slet ikke klar til, at filmen stoppede.

Det hele var bare virkelig gennemført. Elskede hvordan de introducerede universet og hvordan det langsomt foldede sig ud for én; elskede der hvor de skulle vise, at de virkelig havde valgt rigtigt med hensyn til dauntless og elskede valget af skuespillere.
Shailene Woodley var helt igennem fænomenal som Tris og hvis der er én ting, jeg er sikker på, så er det, at hun er perfekt castet til den rolle og jeg glæder mig sådan til at se hende i The Fault In Our Stars til september, hvor hun - fun fact - spiller overfor ham, som også spiller hendes bror Caleb i Divergent. Hovsa! 

Den var flot filmet, mega actionpacket uden at føle FOR actionpacket, romantisk, spændende og bare helt igennem en god film! Så jeps - god mandag, right there. Jeg klager ikke! Husk lige at se Divergent, når den får premiere i de danske biografer d. 10. april - I vil ikke fortryde det! Jeg kunne godt lokkes til at se den igen, faktisk...

P.S. God sang fra filmen:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar