onsdag den 9. april 2014

Et styks tåbelig tirsdag

- Bare for ligesom at have en råd tråd i overskrifterne her på bloggen. Eller noget.

Ej, den har faktisk ikke været så tåbelig igen; den startede ret godt ud. Jeg vågnede helt af mig selv klokken 8 (det er altså store sager!) - og så lagde jeg mig til at sove igen til klokken 9 (ja, skulle møde sent! Hallelujah for dét!). Og stod jeg op, lavede en kop kaffe og satte mig ned på mit værelse, hvor jeg snakkede i telefon med én fra P1 omkring filmatiseringer af ungdomsbøger - men mest Hunger Games - og som vist kommer i radioen i morgen mellem klokken 6-9. Godt det er så tideligt; så er der (forhåbentligt) ikke så mange, der kan høre på mig sige underlige ting. Eller, følte faktisk jeg fik sagt noget klogt - men man ved aldrig med sådan noget... Én ting er dog sikkert: Det er underligt at høre sin egen stemme, men det er meget sjovt at snakke om bogfilmatiseringer. Vidste faktisk ikke, at jeg havde så mange tanker omkring det... who should've known that.

Det dér tåbelig tirsdag - det kommer faktisk mest af, at jeg selv synes, jeg er lidt tåbelig. Jeg har haft hele weekenden og hele dagen i går til at skrive min tyskstil... og hvem sidder nu, klokken 1 om natten og skriver den? Well, det er mig, Rebecca, som rent faktisk tidligere i dag var til motivations-workshop på skolen for at få nogle værktøjer, der kunne hjælpe mig med og motivere mig til at tage mig sammen i de få skoledage inden allersidste (!) karaktergivning. Flot...

Nå, men i det mindste mangler jeg da kun 100 ord og en hulens masse gennemlæsning og -tjekning for fejl og så er min allersidste tyskstil nogensinde færdig (eller okay - jeg skal også op i skriftlig tysk til sommer, men det er noget andet). Det er faktisk lidt underligt, lidt trist, men også ret rart. Når jeg altså lige får taget mig sammen til at sætte det sidste punktum.

Håber I er lidt bedre til at tage jer sammen! Jeg kan informere jer om, at jeg har 21 rigtige skoledage tilbage. Dét er dælme underligt.

Regner med, jeg ser sådan her ud, når jeg er færdig med stilen. I ved, sådan lidt overskuds-agtig og med lyserøde solbriller, fordi solen skinner så dejlig meget og lykken tilsmiler mig. 

2 kommentarer:

  1. Haha, det kender jeg kun alt for godt det der med at udsætte lektier, til i sidste øjeblik.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, jeg ikke er den eneste... :)

      Slet