mandag den 28. april 2014

MUSICAL MANDAG: One Second and A Million Miles

Åh, I bliver altså nødt til at høre en sang, som jeg har gået og sunget de sidste par dage - den er simpelthen bare SÅ god! Og så er den endda fra en musical af, hvilket bare er win-win. Især fordi det også er musical mandag i dag!

Lad mig præsentere min go-to-shower-song One Second and A Million Miles fra den nye Broadway-musical Bridges of Madison County! Hvis ikke dét er smukt - så ved jeg dælme ikke, hvad er; Kelli O'Hara og Steve Pasaquale er SÅ dygtige og hvis jeg havde pengene (og tiden), så ville jeg flyve til New York lige med det samme og se musicalen - så højt elsker jeg allerede soundtracket!

Musicalen er baseret på bogen af samme navn af Robert James Wallance og handler om hustruen Francesca fra Madison County, der er træt af tilværelsen og dets trivialitet. Bedst som hun er allermest træt (og hendes mand og børn er væk i en uge!), møder hun ham her fotograf-gutten, Robert... og så sker der ting og sager. Eller - det er i hvert fald, hvad der sker i bogen, som jeg læste færdig i går.
Umiddelbart syntes jeg, at historien var alt for cheesy og sukkersød, men måske det hele fungerer bedre som musical, hvor der er plads til ballader, violiner og storslående øjeblikke? Det kunne jeg i hvert fald godt forestille mig... Musikken fungerer i hvert fald!

Håber I har en dejlig mandag! Og lyt lige til sangen, ik'? 




Edit: Hov - havde ikke lige set, at jeg havde sat den forkerte video ind... nu har I den rigtige sang! ;) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar