lørdag den 12. april 2014

The Fault in Our Stars - sød musik i mine ører

Musik lavet til en af ens yndlingsbøger - findes der en bedre kombination? Det tror jeg ikke! Især ikke når det er til John Greens The Fault in Our Stars, som nok er en af de bedste bøger, jeg har læst (og nok også en af de bøger, jeg har grædt mest over - altså udover syvende Harry Potter-bog).

Filmatiseringen får premiere til juni, hvilket jeg synes er lidt underligt. På den gode måde. Jeg vidste godt, at filmen snart ville få premiere - men jeg regnede ikke med, at det var snart; to måneder er jo ingenting i forhold til, hvor lang tid man reelt har gået og ventet på først, at dens filmrettigheder blev solgt (indrømmet - ser gerne at alle mine yndlingsbøger bliver filmatiseret) og senere lavet til en vaskeægte film med rigtige skuespillere, der rent faktisk er blevet castet til rollen og en instruktør, der brænder for det og rent faktisk har lyst til at gøre det til verdens bedste film. For det er jeg helt sikker på, den bliver. Især med den musik, som der er blevet offentliggjort, at soundtracket kommer til at indeholde.

Lykke Li, Grouplove, Birdy og Charli XCX er indtil videre dem, hvis sange skal spilles for os, mens verdens mest bittersøde historie bliver fortalt. Årh, det bliver SÅ godt! Indtil videre kan man kun høre sidstenævnte kunsters sang "Boom Clap", men den er til gengæld også virkelig god og fyldt med masser af energi, glade dage, sommer og kærlighed. Lige som vi bedst kan lide det! Jeg får virkelig lyst til at danse, når jeg hører den - og det er et godt tegn, ikke?


Derudover er der vist også et eller andet om, at Ed Sheeran har hintet om, at han også skulle være at finde på listen over kunstnere, der har bidraget med musik til filmen. Men mon ikke vi finder ud af det senere? Jeg krydser i hvert fald fingre og så glæder jeg mig i hvert fald virkelig meget til at høre det fulde soundtrack (årh, jeg elsker filmsoundtracks! <3), der bliver offentliggjort i løbet af lørdagen. Lige nu er klokken også kun lidt i et om natten, så meget kan nå at ske... hvem ved, hvad jeg vågner op til!? I hvert fald blev jeg bare lidt nødt til at dele den her sang med jer!

... og mens jeg venter kan jeg passende genlæse bogen - det er hundrede år siden, jeg sidst læste den (det var faktisk dengang den udkom... igen - føler mig gammel)! Jeg har i hvert fald taget bogen med hjem til min far, mens jeg er her på påskeferie, så mon ikke jeg kan finde tid til det? :)

2 kommentarer:

  1. Ed har laver end credit sangen - ligesom I See Fire :D

    SvarSlet
  2. Jaaaaaaa!!! Ihhh!!! Så kan det kun blive godt - han er så god til de credit-sange, altså! Har du set det nye klip?? :D

    SvarSlet