lørdag den 10. maj 2014

Nogle der sagde maj!? Og Eurovision!??!

Og så blev det maj, og vi blev alle enige om, at Rebecca er verdens dårligste blogger. Eller noget. Sagen er, at jeg har haft travlt - træder trods alt ind i min allersidste gymnasieuge efter weekenden, og det er jeg bare slet, slet ikke klar til! Så siden sidst har jeg lavet afleveringer (suk!), grædt bitre tårer over lektier og prøvet at få lavet så meget som overhovedet muligt. For det skal man jo. Altså - lektier. Til gengæld har jeg nu skrevet min allersidste aflevering og nøj, hvor det lettede! Så mangler jeg bare de dér eksamener og så er det HUE-TID!

Maj er dog ikke kun lig med den sidste slutspurt inden karakterer (ad - vi får dem alt for snart!) og sidsteskoledag (say whaaat) - måneden er også lig med Eurovision en masse. Og hvis der er noget, jeg er ret så stor fan af... Ja, så er det altså Eurovision (sammen med alt det andet, jeg godt kan lide her i verden - kaffe og chokolade og musicals fx)! Det er nok den allerbedste tid på hele året, hvorfor livet også bare blev ekstra fantastisk, da min mor, søster, mormor og jeg drog mod den såkaldte Eurovision island i onsdags for at overvære jury-semifinalen til den anden semifinale (den der sendes, hvis showet på den rigtige dag går i kuk). Sikke en god dag med masser af stemning, glade mennesker og musik! Det var virkelig en oplevelse at se, hvordan hele sådan et show fungerer! Og at se ham dér Carl Espen fra Norge synge live... hans sang, Silent Storm, er så flot!

I aften skal jeg dog ikke se det live, men sammen med en veninde, der er tvangsindlagt til at høre på min begejstring gennem det hele - juhu! Det skal nok blive sjovt og hyggeligt - jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget! Og hvem jeg hepper allermest på? Well, faktisk holder jeg ret så meget med Sverige! Mest fordi at jeg har gået og nynnet sangen lige siden, den vandt det svenske melodi grand prix, og hvis dét ikke er et tegn på, at den er god - ja, så ved jeg det ikke (fordi min musiksmag er så fantastisk.....eller noget ;)).



Jo, selvfølgelig håber jeg da, at Danmark vinder (også selvom jeg synes Basim og hans sang er ret irriterende) - men hvis vi ikke kan, så skal Sverige altså! Basta!

Følger I med? Og holder I med nogle?

3 kommentarer:

  1. Jeg har prøvet at holde mig så langt væk fra det program som overhovedet muligt. Synes det er gået totalt over gevind og handler om alt andet end sangene snart. Desuden har jeg været meget LIDT glad for Danmarks bidrag de seneste år, og så gider jeg ikke se et helt program, hvis ikke det er for at heppe på dem/os. :P

    SvarSlet
  2. Jeg tror godt du ved hvem JEG heppede på ;)

    SvarSlet
  3. Elsker Eurovision og var faktisk så heldig at min mor fik sikret sig billetter til finalen, så vi var ovre at se det, det var helt fantastisk! Sikke en stemning! :)

    SvarSlet