tirsdag den 13. maj 2014

#tirsdagswin

Sikke en god dag, det har været i dag - også selvom jeg havde biologi i morgentimerne. I går skrev lærerne vores endelige karakterer for året ind, hvilket betød, at man jo i realiteten ikke rigtig behøvede at høre efter. Udover hvis vi skal til eksamen i det. Men well - det var helt ok. Jeg lavede ikke så meget, og så sagde vi farvel til vores lærer og forberedte os på vores allersidste dansktime i gymnasiet.
Nu er man pludselig gået ind i den dér tid, hvor det hele bare er noget man gør for allersidste gang. Det er lidt trist, men også ret fedt. Tænk! 2 skoledage tilbage og så er jeg færdig med 3.g - altså, bortset fra eksamenerne, men det skal nok gå. Det plejer det at gøre.

Anyway, sidste dansktime; ret trist og lidt vildt at tænke på. Det er et fag, man har haft siden... ja... siden man startede i skole for allerførste gang og så - pludselig - skal man ikke tænke på dét mere. Lidt vildt, lidt trist, lidt sjovt. Og så var min allersidste skoletirsdag i min gymnasie-karriere (haha) færdig og min veninde og jeg gik ned i byen for at spise en is og fejre, at jeg bestod min køreprøve igår. Aldrig har en is smagt så godt!

Bagefter tog vi hen i en genbrugsbutik for at kigge efter ting, der kunne bruges til sidsteskoledags-udklædning. Jeg tror måske, jeg har fundet ud af, hvad jeg skal være; men nu må vi se. I hvert fald faldt jeg over tre gode ting, jeg blev nødt til at ha' med mig:


Hvor heldig har man lige lov til at være? Og så til 5 kroner stykket! Så bliver det vist ikke meget bedre. Phantom har jeg længe gerne villet læse (man er vel ikke hardcore fan for ingenting, vel?), Little Women er den pæneste bog, jeg har set i meget lang tid og så skriver Dessen så hyggeligt - noget, jeg også håber hun gør i Along for a ride! High five for genbrugsbutikker med billige bøger!

Derudover har vi også fået vores endelige karakterer her i eftermiddags og jeg græd næsten af glæde, da jeg så dem - jeg ved ikke, om man må sige det, men altså: Jeg er lidt stolt af mig selv. Det er go'e sager og jeg er mega glad (tænk - hvem skulle nogensinde ha' troet, jeg kunne få et 7-tal i idræt!?)!

Så ja - som overskriften også siger: Det har været ren #tirsdagswin. Men det manglede også bare - jeg håber, det fortsætter. Det har det bare at gøre! :)

14 kommentarer:

  1. Det er nok den smukkeste udgave af "Little Women" du har fundet dig. Og tillykke med karakteren, søde!

    SvarSlet
  2. Tak til begge ting! Er SÅ glad og lettet over, at hele det dér karakter-ræs er slut. I hvert fald for nu. :) Og synes også virkelig, den er flot! Tænk, 5 kr... det kan man godt lige overskue! ;)

    SvarSlet
  3. Tillykke med de flotte karakterer! (og ja, jeg skriver det i flertal, fordi jeg er overbevist om, at du generelt har klaret det flot!) Det er altid mærkeligt det dér med ting-for-sidste-gang - men tit bliver det pludseligt både hyggeligt og sjovt igen, når det længe bare har været nederen, så nyd det lige, 'kay? :D
    Og apropos 'kay - jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Phantom - høhø, get it, get it, get it? ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, søde Xenia - altså, jeg synes, det er gået meget godt! :D Og ja, det er det virkelig, men omvendt er det måske også meget godt at komme videre og ikke sidde fast. Jeg prøver at nyde det hele så meget som overhovedet muligt! Kan bare slet ikke forstå, jeg ikke går sådan rigtig-rigtig i skole mere...

      Haha! Nice one! Jeg tror, jeg gemmer den til noget sommerferie-læsning. <3

      Slet
  4. Tillykke med dine flotte karakterer - og at du snart er student, juhuu!

    Det er virkelig et godt bogkøb. Little Woman er ligeså god, som den er pæn - den kan du godt glæde dig til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, hvor er du sød! Ja, mand! Det er så vildt!!

      Jeg glæder mig også rigtig meget til den. Tænk at sådan en pæn bog kun kostede 5 kr!

      Slet
  5. Så godt manner! :D Tillykke med det hele - og hey, hvorfor klæder du dig ikke ud som Phantom til sidste skoledag? Sort kappe-ting og halvmaske i face, done deal ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaaak! Haha, ja ... Overvejede faktisk, men kunne ikke lige overskue at finde alle tingene - så blev til en Holger i stedet. Havde også overvejet Wicked, men tænkte der ikke rigtig var nogle, der ville fatte den (udover de folk jeg går med og som hører på min konstante Wicked-snak hver dag... :p) :(

      Slet
  6. Ej, sikke da en fin 'Little Women'! Det er sådan en sød fortælling. Tillykke med de fine karakterer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Og ja, ikke? Jeg glæder mig til at læse den. Har læst lidt af den på min kindle, men synes det er lidt sværere at læse "gamle" bøger på dén, så det bliver rart at sidde med den i hånden!

      Slet
  7. Det lyder som en rigtig dejlig dag! Tillykke med karaktererne! :) Og sikke en flot udgave af "Little Women"!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal have! Dét var det bestemt også - sådan nogle dage, må der gerne være flere af! :)

      Slet
  8. Åh,' Little Women'. Verdens fineste bog - og her i verdens smukkeste indpakning. Hvor er den flot!

    Og tillykke med karaktererne, det er ren lykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Virkelig, ja! Jeg glæder mig til at læse den - især når alle snakker så godt om den (og når den er så fin)! :)

      Tak skal du have, du er en sød én!

      Slet