søndag den 22. juni 2014

SNARTSNARTSNART

Jeg må hellere lige tage mig sammen og skrive et blogindlæg inden det er for sent. Eller, I ved - inden jeg slagter (eller bliver slagtet af) en 24 timers eksamen i historie, studentertiden er ovre mig og en hel uges Roskilde festival starter med fest, farver og søde mennesker.

Siden sidst har jeg været til AT-eksamen, der - trods semi-panikanfald dagen før - faktisk gik rigtig, rigtig godt. Udover jeg stadig ikke helt rigtig forstår, hvad AT egentlig er. Min lærer spurgte mig efterfølgende, om jeg nu havde en idé om, hvad det indebar, hvortil jeg svarede "semi..." og hun grinte og gik sin vej. Godt jeg er færdig med dét!

Hvad laver jeg ellers? Jo, altså, jeg har fundet ud af, at jeg er verdens dårligste planlægger, så i skrivende stund prøver jeg at læse op på 8 historieemner på 2 dage. Jeg aner ikke, om det kan lade sig gøre, men man kan jo altid håbe - og så har jeg droppet at skrive noter til dem og tyer bare til en masse overstregning og min mester-hukommelse. Eller noget. Jeg tænker, at hvis jeg har 24 timer til at lave et oplæg og analysere nogle kilder - så kan jeg også godt lide hurtigt kigge mine bøger/kompendier, jeg skal bruge, igennem og se, om jeg har understreget noget relevant. Bare jeg har en idé om, hvad perioden indebærer...

Midt i al historielæsningen fik jeg dog tid i går til at smutte forbi min veninde og påtage mig den allervigtigste opgave nogensinde. Vi lavede bannere til vores studentervogn! Jeg kan slet ikke forstå, at det allerede er på torsdag. Om fire dage er jeg student, færdig med gymnasiet og kører rundt og er glad! Juhu!
Bannerne ... well ... de blev så flotte, som de nu kunne blive, når det var min veninde og jeg, der stod for dem. Vi prøvede virkelig at være så kreative som overhovedet muligt, og alligevel endte der med at stå: 24 par bryster, I dytter - vi ryster; 3 mandlinge godter, I dytter - vi blotter på det ene og Sejren er sød, når huen er rød på den anden. Kreativt, ikke? (Og ja, vi er 24 piger og 3 drenge i min klasse... Sproglige ftw!)


Tror ikke, det kunne blive flottere! Og så tror jeg desuden aldrig nogensinde, jeg skal være graffiti-maler... sådan nogle spray-dåser dér... Altså, det var ikke fordi, vi blev de bedste venner. Men nu er de lavet! Og så kan jeg tælle dage, læse endnu mere historie (suk!) og kigge længselsfuldt efter min hue (som jeg stadig ikke kan finde ud af passer eller ej).

3 dage! 

3 kommentarer:

  1. åhh hvor jeg nikker genkende til alt det her haha. Jeg sidder selv i færd med at læse op til min sidste eksamen på gym = huen (der passer/gør den nu også det) sidder på hovedet på onsdag! Held og lykke med din sidste eksamen! :)

    SvarSlet
  2. Rart at jeg ikke er den eneste, der stadig sidder og læser op. Også held og lykke til dig! Onsdag bliver verdens bedste dag!

    SvarSlet
  3. Tja - historie... burde bare begrave sig selv i et hul, når det handler om eksamen! Trækker selv i historie i dag og føler, at jeg har brugt oceaner af tid på det - så stor respekt herfra, hvis du når det på de 2 dage ;)

    Held og lykke i hvert fald :D

    SvarSlet