tirsdag den 10. juni 2014

Stilhed


Klokken er halv fem om morgenen og jeg har vitterlig ingen idé om, hvorfor jeg stadig er vågen. Jeg var ved at skrive et indlæg om, hvor godt jeg egentlig kan lide stilheden om natten (for jeg kan ret godt lide den!), men af en eller anden grund så lød det bare ikke som mig. For jeg kan jo også rigtig, rigtig godt lide at sove; det er nok det, jeg allerhelst bruger min tid på - i hvert fald her i læseferien, hvor dét at være vågen faktisk ikke er så sjovt, når man bare ved, at man skal bruge sin dag på at læse op til mediefagseksamen.

Himlen er dog rigtig, rigtig flot og det gjorde mig så glad, at jeg blev nødt til at trække mit gardin fra.

Så nu sidder jeg her. I et fuldt oplyst værelse. Klokken halv fem om morgenen. Og lytter til Muse, som jeg havde glemt alt om midt i min musicalforelskelse. Det minder mig lidt om at være femten år, drikke varm kakao og læse den ene bog efter den anden - helst Twilight-bøgerne igen og igen og igen. Bestemt en god tid, men hvor er der meget, der har ændret sig siden dengang - og så alligevel ikke. For jeg var også elendig til at gå tideligt i seng dengang.

Og så kom vi lige full circle, som man siger. Godmorgen eller godnat - I bestemmer. Jeg tror, jeg har brug for en kop kaffe...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar