fredag den 25. juli 2014

Ferie i punktform


Hvordan starter man egentlig en blog, når det er over en måned siden, man sidst har skrevet en? Kan jeg stadig finde ud af det? Jeg ved det ikke - men her er jeg; klar til at gøre et forsøg.

Siden sidst er der sket alt for meget og måske det egentlig er også dét, der har afholdt mig lidt fra at skrive en blog, for hvordan skal jeg nogensinde kunne fortælle om det hele, uden det bliver et alt for langt indlæg, som ingen gider at læse om? Så derfor - en dejlig, lille oversigt over, hvad jeg har lavet. Og så lover jeg, at jeg nok skal blogge mere regelmæssigt igen! Det er trods alt ferie nu, ikke?

Siden sidst har jeg 
  • Fået hue på! D. 25. juni 2014 kl. 13.30 trådte jeg ud af eksamenslokalet efter endt historieeksamen og kunne stolt skrive et 12-tal i huen. Nøj, dét var vildt! Jeg kan slet ikke forstå det og som jeg sidder her - en måned efter - er det stadig ligeså vildt. Mig? Student? Hvor kom dén lige fra?!
  • Været på vogntur, der nok var det sjoveste, jeg længe har prøvet (udover jeg muligvis blundede lidt af tiden - mig i en nøddeskal! Men det er altså også hårdt når det er dagen efter ens sidste eksamen og man bare er ... træt).
  • Festet! Alt-alt-alt for meget - hvis man overhovedet kan dét! Der har i hvert fald været en god grund til dét og sådan en studenterhue, den får man jo ikke hver dag. Man må hellere lige udnytte lejligheden! 
  • Været på Roskilde Festival, hvor jeg hørte godt musik, var sammen med søde mennesker og festede endnu mere. Og lærte, hvor rart det egentlig er at bo i byen - hurra for at kunne tage hjem og sove i sin egen seng i stedet for på tyndt liggeunderlag.
  • Været på Kreta med min allersødeste og bedsteste veninde Sofie. Det var lidt spontant, for det var om mandagen, hvor jeg lige var kommet hjem fra festival, at vi bestilte rejsen - til om torsdagen samme uge. Det gjorde den dog ikke mindre god, for nøj, hvor var det en rar ferie. Masser af sol, masser af godt humør, dejligt selskab og afslapning. Fik læst to bøger, drukket alt for meget cola, snakket til den lyse nat og lært, hvor vigtigt det er at tage solcreme på. Og så også, hvor meget dét venskab egentlig bare betyder for mig! Du er en guttermand, Sofie! ;)
  • Leget husmor. Hvorfor? Fordi alle i mit hus pludselig besluttede sig for at tage på ferie, og jeg så havde hele hytten for mig selv i fem dage eller sådan noget. Det var meget hyggeligt, omend lidt ensomt, så nu er jeg glad for, at folk er tilbage og jeg ikke selv behøver at lave aftensmad mere. Ikke fordi jeg ikke er en god kok - men bare fordi ... øh ... ja. Never mind.
  • Bagt pandekager! I stakkevis! 
  • Spist en masse is! 
  • Drukket alt for meget kaffe! 
  • Forestillet mig, jeg var med i en musical og sang så højt jeg kunne for åbne vinduer - undskyld naboer...
  • Sovet - alt for meget.

Og det var vist min ferie indtil videre - sådan kort opsummeret, I ved. Jeg synes selv, det har været en success. Især fordi mine ben rent faktisk har formået at blive noget nær brune. Lidt af et mirakel! 

Jeg håber, I har det alt for dejligt! Og så tænker jeg, vi måske kan tage lidt forskud på glæderne og lege det er musical mandag i morgen, selvom det er lørdag... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar