lørdag den 30. august 2014

uni

Lang tid siden, hva'? Kan jeg overhovedet finde ud af at skrive sådan et blogindlæg igen? Hmm - det må tiden vise.

I hvert fald er jeg her igen - lidt gladere, en måned ældre og rigere på oplevelser. Det er rart. Siden sidst er jeg startet på universitetet. Ja, I hørte rigtigt - universitetet. Nærmere betegnet teatervidenskab. Hvad sker der for dét!? Ja, jeg ved det i hvert fald ikke - føler mig slet, slet ikke gammel nok til at kunne sige, jeg studerer på universitetet, men det gør jeg altså. Eller, jeg har haft introforløb de sidste to uger, så jeg ved ikke, hvor meget jeg egentlig har studeret endnu. Men! På mandag! Så starter det hele, og jeg har såmænd allerede skaffet mig én af mine bøger. Den er svensk og skal være min grundbog i teaterhistorie - uh! Så er det godt, man var ret så stor fan af ham dér Eric Saade engang og derfor læste alle interviews, man kunne finde med ham. Også dem på svensk.

Indtil videre er jeg rigtig glad for det. Teatervidenskab er et forholdsvist lille studie fyldt med søde mennesker, hvilket ikke er helt dårligt. Det er altså meget rart at kunne huske folks navne og ansigter på ens årgang. Men udover dét - så har jeg ikke så meget at berette om selve studiet; kun at jeg glæder mig til at undervisningen går igang og lære en masse om teater og at fagene lyder vildt spændende og jeg ikke tror, jeg har særlig meget imod at læse en masse om dét, jeg allerbedst kan lide.
Dét tror jeg bliver ret god ved uni; at man studerer lige netop dét, man syntes er spændende. Selvfølgelig vil der sikkert være noget, der er mere spændende end andet, men når det hele bare omhandler det emne, man er interesseret i, så går det hele jo nok. Eller også bliver jeg klogere med tiden. Nu må vise... Det kan jeg være jeg er af en hel anden mening på mandag, men jeg tvivler. ;)

Og hey - fordi jeg har været så dårlig til at blogge, så får I lige en ret så god sang med på vejen. Jeg er blevet ret så vild med de dér søstre i bandet HAIM og den her er en af mine absolut yndlingssange fra dem. De er SÅ seje og SÅ gode og jeg hører deres musik non-stop. Det er rart, så tag lige et lyt:

2 kommentarer:

  1. Jeg syntes også at det var lidt mærkeligt at starte på universitetet for 5 år siden. Hvad bliver man/kommer man til at arbejde med når man har læst teatervidenskab?

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, jeg ikke er den eneste, der har/har haft det sådan!
      Man kan arbejde med teater! ;) Ej, der er en masse forskellige muligheder indenfor kultur-livet, virksomheder og undervisning. :) Det er ret åbent, hvilket jeg ret godt kan lide.

      Slet