lørdag den 11. oktober 2014

Siden sidst i billeder


Det er blevet sådan rigtig-rigtig efterår, men det betyder dog ikke, at det ikke er pænt om aftenen, når solen går ned og jeg en sjælden gang er hjemme til dén tid. Synes altid tiden løber fra en, og inden man ser sig om, er man hjemme vildt sent, fordi man enten 1.) misser sit tog eller 2.) misser sit tog. Ja, det er dælme et hårdt liv, det dér penderliv, at I bar' ved det! Et godt råd: Det er ikke ligeså sejt, som man først troede, det skulle være, at pendle. 


Jeg tror aldrig, jeg har fået vist jer den her abnormt flotte genstand, jeg erhvervede mig, da jeg var i London i sommers med min kære mor og lillebror. Vi var inde og se Wicked, og selvfølgelig blev jeg nødt til at købe det her krus, da jeg så, man kunne. Siden da har jeg troligt brugt det hver eneste dag! Det er som om, livet bliver en smule lettere, når man drikker morgenkaffe af et krus, hvori der står "defying gravity" - det er lige dét, man har brug for at høre hver eneste morgen! Især når det er mørkt.


I forbindelse med det dér studie får jeg faktisk læst ret meget (er der nogle, der har tjekket min Goodreads-challenge ud!? Jeg har rent faktisk læst 24 bøger i år! Si'r det bar'!). Jeg sad og kiggede på min pensumliste og fandt ud af, at jeg vist nok kun har 2-3 dramaer tilbage, som jeg skal have læst i år. Forstår ikke hvor tiden er blevet af!? I hvert fald føler jeg, at jeg er blevet så meget klogere og jeg kan helt vildt godt lide at læse skuespil! Det er som om man læser på en hel anden måde, jeg er virkelig stor fan af. Og så er det også ret sjovt at læse dem ud fra et teaterhistorisk perspektiv. En af mine yndlings indtil videre har været En Skærsommernatsdrøm, bare fordi jeg ret godt kan lide ham dér Shakespeare, faktisk... Hvem skulle have troet dét!?


Udover at læse, har jeg også skrevet to opgaver indtil videre, som også har fyldt ret meget - I ved, det dér, når man virkelig gerne vil skrive et blogindlæg, men konstant har en følelse i hovedet om, at man egentlig burde sætte sig ned og være produktiv og skrive sin opgave i stedet? Jeps, dén har jeg haft. Mange gange. Heldigvis var det kun opgaver på 1-2 sider og min første har jeg bestået! Min anden afleverede jeg igår og så må vi lige se, hvordan det går med dén. Jeg skrev om det fine teater, The Swan, som man kan se på billedet - apropos Shakespeare og engelsk renæssanceteater.

Så hvad kan man konkludere ud fra det her indlæg (lidt akademisk skal man jo være...)? Well, jeg har det ret så godt! Jeg kan godt lide at gå på universitetet (bortset fra jeg virkelig skal tage mig sammen og strukturere mine dage lidt bedre) og lære en masse om teater, jeg har fået nogle virkelig søde venner og så er teater, kaffe og efterår bare the bomb. Og nå ja - jeg ved ikke, om jeg fik det nævnt, men jeg er også ret glad for dén dér efterårsferie, som jeg har nu! I dag valgte jeg fx at fejre den med at sove til kl. 17.00 - nej, jeg ved ikke rigtig hvad der gik galt. Det er faktisk lidt trist at sove hele sin dag væk...men man er vel B-menneske med stort B, ikke? 

4 kommentarer:

  1. Det er for vildt, at du reelt overhovedet kan sove til kl. 17 - selv om jeg normalt også betegner mig selv som sådan semi B-menneske, er det jo vand i forhold til det! Jeg tænker - hvad tid går du i seng så? :)

    Men dejligt at høre, at du har det godt! Jeg kan dog 100% istemme mig, at pendlerlivet sucks - heldigvis flytter jeg på lørdag (woooh!), så jeg har faktisk kun én gangs pendling i skole tilbage, hvilket er ret rart. Og no more vækkeur kl. 5.45 for at møde kl. 8!! Til gengæld skal jeg jo så pendle den anden vej på job, men det er ligesom lidt mere ok af uransalige årsager :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Forstår det heller ikke - det var som om, at hver gang jeg vågnede, så faldt jeg ligesom bare i søvn igen. Måske det også havde noget at gøre med, at jeg kom hjem kl. 4 i nat og måske havde fået et par øl eller to. ;)

      På lørdag!? Gud, det er jo snart! Så forlader du mig bare i Roskilde, mand :P Det kan jeg godt forstå, du er glad for! Heldigvis har jeg også kun én dag, hvor reelt skal møde tideligt - kl. 9. Resten af dagene (dvs. 2 ud af 3 dage, jeg er på uni), skal jeg møde kl. 14-17. Det er meget rart (omend lidt sent at komme hjem).

      Håber du også har det godt :)

      Slet
  2. Så fine og smukke billeder. Jeg er vild med koppen! ;D

    Og ja. Pendlerlivet er det værste. Jesus. Jeg er i praktik i Kbh lige for tiden. I starten så jeg meget frem til de to timers pendlen om dagen, fordi jeg tænkte jeg kunne læse og hygge mig. Men det er altså ikke hyggeligt. Det er bare irriterende og umotiverende.

    SvarSlet
  3. Tak, hvor er du sød! Det er jeg også - tror jeg må begynde og samle på lidt flere af sådan nogle kopper...

    Ja, præcis. I starten tænkte jeg også, at jeg kunne få læst en masse og bruge min tid vildt produktivt. Truth is: Det får man bare ikke rigtig gjort, når man helst bare gerne vil have togturen overstået - især hvis din er så lang. :O

    SvarSlet