tirsdag den 4. november 2014

22.45

Jeg bliver inspireret på underlige tidspunkter. Om morgenen, når regnen drypper mod togets vindue, og jeg kun har musik og en bog, der egentlig burde læses, som selskab på vej mod universitetet. Når jeg haster gennem Nørreport på jagt efter en metro. Når jeg køber en kop kaffe, går gennem gangene, glæder mig til at spise min indkøbte chokoladebolle og pludselig lægger mærke til verden omkring mig. Det sker ikke så tit - men nogle gange, så går det op for en. At man er en del af verden og alt dét der. At man eksisterer, I ved? Er det for underligt og tirsdagsfilosofisk at skrive?

Men allertittest (ja, det er et ord nu) så sker det midt om natten. Inden jeg lægger mig til at sove. Så bliver jeg væltet omkuld af en tanke og jeg ligger længe og spekulerer, indtil jeg får taget mig sammen til at finde min computer frem og skrive alt ned.

Sådan et øjeblik havde jeg i går. Efter endt blogindlægsskriven kunne jeg slet ikke falde i søvn - der var jo endnu flere ord, der blot ventede på at få lov til at blive sat sammen og danne en mening, og så var det, jeg faldt over en mappe med gamle dokumenter på min computer, hvor jeg havde skrevet. Om alt muligt. Historier, beretninger, iagttagelser. Meget havde jeg fuldstændig glemt alt om og efter endt læsning gik det op for mig, at jeg savnede at skrive. Sådan rigtigt-rigtigt. Og så brugte jeg den halve nat på at tænke, lytte til natradio (apropos sidste indlæg) og nedfælde alt det, jeg tænker på, når jeg sidder i mit tog, løber efter min metro, drikker min kaffe eller lægger mærke til min verden.

Og nu er jeg her igen og min pointe? Det er rart at have mulighed for at kunne bruge sine ord til noget... Selv til bare dét at nedskrive tanker eller prøve at være en smule poetisk på sin blog (lykkedes det???).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar