mandag den 15. december 2014

En lille status



Wow, hej! Og halløj! Kan I huske mig? Hende dér som, engang i november (eller var det oktober?!), snakkede om at skrive meget mere herinde, men pludselig kom fra det på grund af _____ (indsæt selv dårlig undskyldning)? Nej? Okay så - det forstår jeg også godt.

Men nu hvor vi er igang, kan jeg ligeså godt lige lave en lille status over, hvad der er sket siden sidst - mest fordi, at jeg er blevet ret stor fan af lister for tiden. Det er som om, at lister bare gør livet dét bedre. Og overskueligt, ikke mindst!

Siden sidst har jeg:

  • Bestået faget kulturteori! Min opgave, jeg gik igang med alt for sent og afleverede midt om natten, blev godkendt og jeg kan nu officielt sige, at jeg har fået mine første ECTS-point (er det ikke dét, de hedder!?) - hurra!
  • Været syg. Ad to omgange. Og det har været det værste i hele verden - jeg ved ikke med jer, men jeg har et eller andet med at blive syg på de tidspunkter, hvor jeg burde lave alt andet end at være syg. Hvorfor er det, man aldrig bliver syg på de dage, hvor man reelt ikke gider være frisk og lave noget produktivt?
  • Slet ikke lyttet til julemusik. Det var som om, at sygdom lige i starten af december lidt dræbte den dér julestemning. Er det for sent at begynde?
  • Været overraskende heldig i min skrabe-julekalender! (Lidt julet er jeg alligevel.) Altså ikke heldig som i jeg-har-vundet-en-million-og-skal-nu-til-Hawaii, men mere heldig som i, jeg rent faktisk tror, jeg har en reel chance for at vinde 50 kr i år. Hvilket julemirakel!
  • Også været i teatret - endda af tre omgange. Egentlig skulle det have været fire gange, men igen; jeg var syg og blev nødt til at blive hjemme og gå glip af Romeo og Julie på Det Kongelige Teater. Øv, hvor det stadig ærger mig, for alle siger, den har været helt fantastisk! Til gengæld har jeg fået set Skønheden & Udyret (hurra for musicals!) og Glasmenageriet - den var flot!
  • Spekuleret en masse over min eksamensopgave i dramaturgi, der skal handle om sidstnævnte stykke - Glasmenageriet. Godt den først skal afleveres d. 5. januar, for er vist ikke helt kommet igang igen. Hvordan hulan finder man 150 normalsider til sit selvvalgte pensum!?
  • Konstateret at det dér med at gå igang med ting i god tid ikke har været noget, jeg har været særlig god til at praktisere i det her halve år. Og heller ikke dét med at gå tideligt i seng; det må der ændres på i det nye år!
  • Læst én bog færdig - Attachments af Rainbow Rowell. Det var jo heller ikke fordi, jeg havde været igang med den siden august, vel?
  • Aftalt verdens bedste nystårsaften (- ja, dét bliver den!) med allersødeste veninder! Så kan det nye år bare komme an, kan det!
  • Sidst men ikke mindst bare haft det lidt travlt, men godt. Og så tænker jeg, at jeg tager det dér blogging seriøst i 2015; for jeg savner det jo! At spekulere over de små ting i min hverdag, der er værd at skrive og fortælle om og alt det dér - at prøve at finde det positive og humoristiske i hvad der nu sker i mit liv.

Og nå ja, hvis I undrer jer over sangen øverst i indlægget - så er det bare fordi, jeg synes den er alt for god, er blevet lidt forelsket i ham dér James Bay og jeg tænkte, at I helt sikkert også have brug for lidt opmuntring. Det er jo mandag. ;)

2 kommentarer:

  1. Juuuuuhu, hej Beccis. Jeg havde også savnet dig og din blog! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Juuhuuu! Du er sgu så sød, Maja! Tak <3

      Slet