lørdag den 24. januar 2015

Og jeg fløj fra reden...


Sikke en uge og så så man lige mig, der sad her. Alene. På et kollegieværelse. Fordi - jeg er åbenbart blevet til sådan én person. Altså - ikke en, der sidder alene hele tiden, men sådan en person, der flytter hjemmefra og nu kan kalde et andet værelse for sit hjem. Det er dælme surrealistisk! Men også ret befriende.

Der er bare et eller andet ved at vågne op, tænde for elkedlen, lave en kop kaffe, sætte sig i sin seng og kigge rundt i rummet og tænke: Hey, alt det her - det er jo faktisk mit (udover kommoden, som min mor venligst har lånt mig). Der er ingen der bestemmer over mig, og jeg bestemmer helt selv, hvor meget kylling og peanutbutter, jeg skal indtage i løbet af ugen.

Tænk, at jeg skulle sidde her! Det havde jeg godt nok aldrig troet, og alligevel har jeg godt kunne mærke det sidste halve år, efter at jeg startede på universitetet, at det nok snart var på tide. Egentlig har jeg altid afvist tanken om at flytte hjemme og det har altid været min søster, der var helt med på, at det var hende der skulle flytte først. Men så blev det altså pludselig mig.

Og jeg kan ret godt lide det!

Jeg har eget minikøkken (nu med minikøleskab - min livskvalitet steg lige med 100%) og bad samt toilet, hvilket jeg er ret så stor fan af! Og så er mit værelse altså helt fint ok-tip-top stort til mig. Det er ikke en hel herregård, men som jeg sagde til min mor: Det er det største værelse, jeg har haft - og det kan jeg ret så godt leve med.

Sidste uge er blevet brugt på at flytte ind, finde mig til rette og have folk på besøg - det vil sige, min familie og en veninde, der stak hovedet forbi. Førstnævnte til kaffe og kage og sidstnævnte til varm kakao, snak og musicals. Og så har jeg også cyklet lidt rundt (læs: Til Netto og tilbage igen...) og kørt lidt med bus og drukket lidt mere kaffe og så'n. Det har været stille og roligt, men tiltrængt efter ugen før hele flytte-hjemmefra-ræset startede, hvor der var en del, der skulle pakkes, underskrives og hentes.

Men nu - nu er jeg næsten dér, hvor jeg skal være. Jeg mangler at finde plads til de sidste ting, hænge et par billeder+hylder op og så tage mig sammen og spise noget andet end peanutbutter... og måske også lige prøve at cykle den dér tur ud til universitetet. Bor et stykke væk fra det - men tættere end da jeg boede i gode, gamle Roskilde og så tænker jeg, at turen jo kan gå ind under kategorien "daglig motion".

Håber I har det dejligt!

Hilsen en nu meget voksen (åbenbart!?) Rebecca!

P.s. Gode tips og tricks til hvordan man klarer sig i den dér "virkelige verden" modtages med kyshånd!

8 kommentarer:

  1. Åh! Jeg kan huske det! Den vilde frihedsfølelse der lige pludselig indfinder sig. Det var det største at flytte hjemmefra! Livet smager jo bare anderledes, når man laver sin egen kaffe, gør det ikke?
    Jeg kan huske, at jeg gik amok i tomatsalat med bøf-mozzarella, for det var sommer. Og købte sovsefarve for det mente min far, at man skulle eje (og siden ikke brugt den én eneste gang).

    Men hvor er det et fint indlæg!

    Det gode råd? Prøv en masse af, men lad nu være med at tage alle råd fra folk (også dem der kender dig virkelig, virkelig godt) råt for usødet. Det er sgu cool at bo selv, og du skal finde dig selv i det.
    God søndag og skål i kaffe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød! Jeg har også spist lidt for meget kylling, avokado og peanutbutter den sidste uge. Men nu giver du mig helt lyst til tomatsalat!

      Tak for de søde ord, det var virkelig en rar kommentar at få! :) Du må have en rigtig god uge - og så skåler jeg i kaffe med dig i morgen tidligt! ;)

      Slet
  2. Et godt tip.. Man prøver sig lidt frem, og håber på det kommer til at gå. Eller også ringer man til sin mor - mødre plejer at være behjælpelige med at svare på selv de mest mærkelige spørgsmål ;)

    Ej, spøg til side. Hvor lyder det virkelig godt, at du er kommet godt på plads, og er ved at have fundet dig til rette. Det er virkelig skønt at have sit eget. Og jeg er sikker på, du nok skal klare det hele helt fint. Man lærer heldigvis ret hurtigt, og finder dermed også ret hurtigt ud af, hvilke basisvarer det f.eks. er en god ting altid at have, og hvilke ting man sagtens kan undvære :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja - min mor har også fået mange underlige spørgsmål den sidste uge... Tror bare hun synes, det er rart at vide, jeg stadig er i live!

      Hvor er du sød. Jeg prøver mig også lidt frem - og nyder det! :)

      Slet
  3. Mine råd: tag (altid) vasketøj med hjem til dine forældre og bed dem om at fryse deres rester fra aftensmaden. :D

    Held og lykke med hyblen - jeg håber du kommer til at trives! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. p.s. kan man skubbe en dør foran dit minikøkken?

      Slet
    2. Haha, min mor gider desværre ikke vaske mit tøj - det stoppede hun med for lang tid siden. :P
      Tak skal du have, hvor er du sød! :) og jeps, der er en skydedør - man kan enten bruge den til at lukke af for køkkenet eller gangen.

      Slet
  4. Tillykke med det nye hjem! :D Det ser godt nok skønt ud. Et godt tip...find facebooksites som mad på su og lign, der nogle virkelig gode tips og opskrifter at finde

    SvarSlet