mandag den 9. marts 2015

Med på moden!


Ja, for er det ikke dét man er? Altså - når man hækler? Godt nok er jeg ikke så avanceret endnu, og er kun nået til "skæv grydelap"-stadiet, men derfor synes jeg nu stadig, at jeg godt kan være med i den dér hækle-klub. For det er sjovt. Og giver mig en god undskyldning for ikke at lave alt muligt vigtigt og produktivt.

I morgen er det min fødselsdag og jeg fylder hele 20 år, og det fik mig til at spekulere på, hvad jeg egentlig har lavet og hvad der er sket, siden sidst jeg fyldte år. Udover at lære at hækle i forgårs, er der faktisk sket ret så meget - og ret mange vigtige ting, som jeg dengang jeg skrev dette indlæg, nok egentlig aldrig havde tænkt ville være mig om et år.

Jeg startede jo blandt andet ud med at erhverve mig sådan ét kørekort dér i en alder af 19 år og juble gennem hele mit hus sammen med min mor, fordi dét var dælme stort og havde været lidt af en kamp! Senere på måneden flyttede jeg hus igen og fik mit et værelse, der havde et stort vindue og var mega lyst (score! - har jeg stadig, dog ikke i samme hus, men på mit kollegie)
Og så blev jeg jo også lige student sidst i juni og dansede atter igen rundt i mit nye hus med hue på og et konstant smil på læben. Det var godt nok stort - troede ikke, der ville være noget, der kunne overgå det! Indtil jeg så startede jeg jo på universitetet på verdens bedste studie i september og fik styr på livet og hov - nu sidder jeg her og er flyttet hjemmefra. Dét tror jeg aldrig lige-fyldt-19-år Rebecca ville have troet om sig selv. Altså, at hun til hendes næste fødselsdag ikke boede hjemme mere. Og det har gamle-Rebecca også stadig lidt svært ved at forstå, så i aften tager jeg hjem til min mor og sover til i morgen, så jeg kan blive vækket med sang, flag og morgenmad - så det bliver en rigtig fødselsdag.

Det er helt vildt så meget, der alligevel bare kan ske på ét år. Kørekort. Skole. Uni. Flytte hjemmefra. Af en eller anden grund synes jeg, det lyder af vildt meget. Især fordi det alt sammen er relativt store ting. Gad vide om mit år som 20-årig bliver ligeså begivenhedsrigt? Man kunne jo håbe...

2 kommentarer:

  1. Ah, hvor ser den fin ud. Det skal nok blive en god og pæn grydelap. Har du et godt tip til at lære at hækle? Jeg er ret god til at strikke, men det er aldrig rigtig lykkedes mig at lære at hækle...

    SvarSlet
    Svar
    1. Indtil videre er den ret skæv, men tak! Måske næste forsøg bliver lidt bedre... :)
      Et god tip: Få din mor til at lære dig det. Eller bare en, der kan vise dig, hvordan det fungerer.

      Slet