fredag den 20. marts 2015

Når det hele ikke helt stemmer overens

Det er slet ikke fordi, der skal gå musik-blog i den, men kender I dét, når man hører en sang i radioen og man automatisk danner sig et billede af, hvordan sangeren ser ud? Sådan havde jeg det med George Ezra, og så sad jeg her for et par uger siden og så The Brit Awards fra i år, 2015 (- bare hvis I også lige havde glemt, at vi ikke er i 2014 mere. Bliver det nogensinde nemmere at huske det?!), hvor han optrådte.

Og så var det, at jeg blev nødt til at rejse mig op, pudse mine imaginære briller og kigge på min mor og udbryde - vent, ser han sådan ud?! Ikke fordi han ikke er pæn - for det holder jeg helt og holdent på, at han er! - men han så bare ikke lige helt ud, som jeg forstillede mig. Så jeg justerede lige mit indvendige billede et kort sekund og tænkte resten af tiden: Gud, hvor er han bare god! Hvorfor er det lige, jeg ikke har hørt mere af ham?



Så nu sidder jeg her. Lidt i elleve en fredag aften, på mit gamle værelse hos min far, som ikke er mit værelse mere, nu hvor jeg er voksen og ansvarlig og er flyttet hjemmefra (wait - what!?) og lytter til Ezra-fyren og tænkte, at jeg jo ligeså godt kunne dele - for det har jeg hørt er ret god stil!

Den her er jeg fx ret meget fan af:



Radio-hittet 'Budapest':



Og sidst men ikke mindst den her, som har den sjoveste video, der faktisk lidt er spot-on mht. hvorfra den dybe stemme egentlig kunne komme fra:



Og med al den herlige musik, vil jeg ønske jer en rigtig dejlig weekend! Jeg skal bruge den i selskab med noget rengøring, en kæmpe opvask (note to self: Stop så med at udskyde den!), en omgang oprydning, søde mennesker til unifest og sidst men ikke mindst, mine allerbedsteste veninder, der kommer og besøger mig og fejrer mine 20 år på en højthellig søndag. Mon jeg kan finde ud af, at lave lagekage? 

1 kommentar:

  1. Nej, vent, hov?? Sådan havde jeg heller ikke forestillet mig, at han så ud! :o
    Åh, verden er et seriøst underligt sted!

    SvarSlet