fredag den 8. maj 2015

Tove! Tove! Tove!

I går var jeg inde og se den fineste forestilling, jeg længe har set. Sort Samvittigheds Tove! Tove! Tove! i Det Røde Rum i Skuespilhuset.

Det var ren teatermagi - sådan en forestilling, hvor man efterfølgende går hjem, tænker over livet, føler sig fantastisk inspireret og har så mange tanker i hovedet, at man slet-slet ikke kan falde i søvn om natten. Dét er grunden til, jeg netop studerer teater. De små øjeblikke, der er så lysende, funklende og glitrende, at man slet ikke har lyst til at glemme stykket - og stadig i dag sidder og tænker tilbage på det hele med et smil. De små øjeblikke, hvor dét at studere teater giver så meget mere mening, end det først gjorde.

Forestillingen handler om Tove Ditlevsen; hendes liv, hendes rolle som mor, kvinde, forfatter. Tilsat humor, fantastisk musik, poesi og en ret så drømmende og sej scenografi får Sort Samvittighed skabt et portræt af den danske forfatter, som rammer dybt og lige dér, hvor det skal. I hjertet.





Jeg er kæmpe fan, og hvis det ikke var fordi, alle deres forestillinger er udsolgte ville jeg gå ind og se det igen, for Tove! Tove! Tove! er et stykke, man aldrig vil have slutter.

Billeder: Natascha Thiara Rydvalg, kglteater.dk

2 kommentarer:

  1. Åh ville også gerne se Sort Samvittighed engang, de er så seje! :D Jeanet Albeck har været min korleder en overgang, hun er virkelig cool! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mega seje! Blev blæst fuldstændig bagover! Du har i hvert fald noget at glæde dig til! :)

      Slet