lørdag den 3. oktober 2015

She used to be mine

Indrømmet: Det er ikke særlig mange bøger eller særlig mange kopper kaffe, jeg får læst og drukket i øjeblikket. I hvert fald ikke, når jeg er herhjemme - kaffe giver jeg alt for mange penge for på uni (dårlig vane, når jeg jo har en termokande, jeg i princippet kunne tage med hver morgen) og bøgerne ligger bare på mit natbord. Forladte - men dog ikke ensomme. For der har alligevel samlet sig en stor stak af alle mulige ting, jeg gerne vil læse på et tidspunkt. Spørgsmålet er bare, om det nogensinde kommer til at ske... man kunne jo have lov til at håbe.

Jeg lytter dog stadig til ret meget musik - og også af den dér musicalslags. Det kan godt være, at jeg læser teatervidenskab og det vist er ret normalt at se ned på sådan nogle forestillinger, hvor folk bryder ud i sang. Men det er nu altså dét, som mit hjerte banker allermest for. Og så er det jo godt, at jeg har fået en ny yndlingssang - som helt tilfældigvis er med i en musical!

I kender vel Sara Bareilles? Hende med Love SongGravity og Brave? Hende, der har verdens fineste, klareste stemme? Jeg har ikke tal på, hvor meget jeg har lyttet til hende. Først inddirekte da førstnævnte sang, Love Song, var lidt af en radioplage den sommer jeg altid, som det første når jeg kom hjem fra skole, tændte for radio 100fm og kunne alle reklamerne udenad (det var også dengang jeg lærte sangteksten til "Total Eclipse of the Heart" - good times!). Senere genopdagede jeg hende og husker især, at jeg brugte ret meget af første halve år af min gymnasietid på mit værelse med én af hendes CD'er i afspilleren.

Det er sjovt som man knytter minder til bestemte sange... for netop dén sang, jeg håber I lige vil give en lytter, sad jeg faktisk også og lyttede til i sommers, da jeg skrev talepapirer til mine sidste eksaminer og drømte om sommerferie, lyse nætter, is på havnen, gode minder og cykelture uden jakke.

Sangen hedder She Used to Be Mine og er fra en musical, Waitress, som Sara Bareilles har skrevet musikken til. Det er muligvis en af de pæneste sange, jeg længe har hørt og det er bare som om, den er perfekt til de næste mange måneder. I ved, hvor det hele er lidt mørkt, man sidder indenfor og læser en bog. Eller hækler lidt. Eller - I ved. Sådan nogle ting, hvor man kan tænke lidt over livet imens.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar